ÚOHS zkoumá prodej podílu v Travel Service,rozhodne do dvou týdnů

06.01.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Brno 6. ledna (ČTK) - Loňský prodej pětinového podílu společnosti Icelandair Group v nízkonákladové letecké společnosti Travel Service firmě Canaria Travel zkoumá Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). ČTK to zjistila z elektronické databáze antimonopolního úřadu. Rozhodnout by mohl do dvou týdnů. O souhlas s transakcí požádala společnost Global Trade Opportunities (GTO), která je spolumajitelem firmy Canaria Travel a patří do skupiny Unimex Group, a spolumajitel Travel Service Roman Vik.

"Tento postup je v souladu s platnou legislativou a soutěžním právem ČR a EU," řekla ČTK mluvčí Travel Service Vlaďka Dufková, proč GTO o souhlas požádala. Pokud ÚOHS transakci schválí, bude mít podle Dufkové Icelandair Group ve firmě podíl 30 procent, Roman Vik a Unimex Group každý po čtvrtině a Canaria Travel pětinu.

Správní řízení k fúzi zahájil ÚOHS před Vánoci. Schvalování fúzí antimonopolním úřadem trvá ze zákona 30 dní. Pokud úřad obecně zjistí nějaké zásadnější potíže, například v podobě stížností konkurentů, může tuto lhůtu prodloužit o čtyři měsíce. Teoreticky může fúzi i zastavit, v posledních letech se to ale nestalo. Může ale také dospět k závěru, že fúze u menších firem nepodléhá jeho povolení.

Prodej pětinového podílu Icelandair Group v Travel Service oznámila firma ke konci listopadu s tím, že si ponechá zbývajících 30 procent. Podle agentury Reuters Icelandair tehdy uvedl, že se nehodlá podílet na financování chystané expanze Travel Service.

Travel Service je jedničkou na českém trhu nepravidelných letů (charterů) pro cestovní kanceláře. Sdružení Travel Service/Unimex Group také zůstalo jako jediný zájemce o privatizaci Českých aerolinií. Vláda ale v říjnu prodej ČSA zamítla.

Travel Service přepravila za prvních sedm měsíců loňského roku 1,54 milionu cestujících, což bylo meziročně o 18 procent více. Provozní hospodářský výsledek společnosti od ledna do konce července loňského roku vzrostl na 426 milionů korun, a byl tak meziročně o 205 milionů korun vyšší než ve stejném období předloni. Celkové tržby společnosti se za prvních sedm měsíců roku 2009 zvýšily o 670 milionů Kč na 4,2 miliardy korun.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK