Britští operátoři chtějí znát mobilní využití webu kvůli reklamě

05.02.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Londýn 5. února (ČTK) - Mobilní operátoři v Británii se dali dohromady s průzkumovou agenturou pro digitální média comScore, aby jim sledovala využití internetu z mobilních telefonů. Jde o první iniciativu svého druhu, která má operátorům pomoci rozvinout trh s mobilní reklamou, napsala dnes agentura Reuters.

Inzerenti by se prostřednictvím mobilních telefonů na zákazníky rádi zaměřili více, protože jim mobily nabízejí výhodu osobního nebo lokálního zacílení reklamy. Zatím se ale inzerenti drželi stranou, především kvůli nedostatku podkladů o vlivu médií v mobilech na spotřebu.

Podle IT průzkumové agentury Gartner dosáhly světové tržby v mobilní reklamě za minulý rok pravděpodobně 530 milionů dolarů. Do roku 2013 by pak mohly vyskočit na 13,5 miliardy, odhaduje Gartner.

Sami mobilní operátoři znají klíčová data, jak jejich zákazníci mobily využívají. Dosud ale nebyli ochotni těchto znalostí využívat kvůli obavám ze zneužití soukromých dat.

"Dali jsme dohromady koalici dobré vůle a řekli jsme 'Pojďme něco zkusit'," uvedl Henry Stevens, který je zodpovědný za reklamu do mobilních telefonů v organizaci GSM Association (GSMA).

Připomněl, že trvalo téměř tři roky diskusí, než se projekt Mobile Media Metrics spustil. Nakonec se ale pětice britských mobilních operátorů dohodla a projektu budou poskytovat anonymní data o využití sítě.

GSMA doufá, že pokus zopakuje i v jiných zemích. Británii si vybrala jako pilotní projekt kvůli velikosti a relativnímu nasycení jejího trhu. Podklady operátorů O2, Vodafone, Orange, T-Mobile a 3UK ukázaly, že za prosinec navštívilo v Británii internet z mobilu 16 milionů lidí, napsal Reuters.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK