AB InBev: Fotbalové mistrovství světa letos zvýší prodej piva

27.04.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Brusel 27. dubna (ČTK) - Pivovarnická skupina Anheuser-Busch InBev předpokládá, že letošní mistrovství světa v kopané pomůže zvýšit prodej piva na jinak stagnujícím světovém trhu. Čtyři týdny trvající červnový šampionát bude v prodeji piva na jižní polokouli něco jako druhé léto, uvedl generální ředitel skupiny Carlos Brito. Firma je oficiálním sponzorem letošního šampionátu.

"Je to velká pivní událost," uvedl manažer. Odmítl ale uvést, jaký finanční vliv na podnikání firmy bude akce mít. Turnaj se odehraje v Jihoafrické republice od 11. června do 11. července.

Brito nechtěl sdělit ani to, kterému týmu výrobce značek Stella Artois či Bud Light fandí. "Víte, já jsem z Brazílie a Peter je z Německa," poukázal na předsedu skupiny Petera Grafa. "Proto je těžké stavět se na nějakou stranu," dodal.

Brito potvrdil podnikový výhled na celý rok. Loni Anheuser-Busch InBev kvůli hospodářské krizi prodal o 0,7 procenta nižší objemy piva a nealkoholických nápojů. Nyní podnik uvádí, že světová poptávka po pivu neklesá, ani neroste, napsala agentura AP.

O značku Budweiser a její různé obměny bojují Anheuser-Busch a Budějovický Budvar již více než 100 let. Práva na značky Budweiser a Bud má každý z podniků ve vícero zemích.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK