Dlouhodobě nesplácených úvěrů už nepřibývá

28.07.2010 | , Home Credit
Tiskové zprávy


Podíl nesplácených úvěrů už neroste. Zatímco v průběhu roku 2009 zaznamenala úvěrová společnost Home Credit růst podílu špatných úvěrů zhruba o čtvrtinu, od začátku letošního roku je situace stabilní. Nejvíce úvěrů 90 dnů po splatnosti zůstává v portfoliu hotovostních půjček a revolvingových karet, naopak nejlépe lidé splácejí na kreditních kartách a nákupy na splátky.

Největší podíl špatných úvěrů eviduje Home Credit v segmentu hotovostních půjček. Lepší situace je v oblasti spotřebitelských úvěrů na zboží. V obou segmentech se ale splácení lepší. „Srovnáme-li říjen 2009 a červen 2010, vidíme jak u hotovostních půjček tak u nákupů zboží na splátky pokles o více než dvě procenta,“ uvedl Lukáš Civín, ředitel kreditních rizik Home Creditu. Podíl nesplácených úvěrů uzavřených u obchodníků se tak znovu dostal na úroveň června 2008. Vývoj nesplácení je stabilní i u kreditních karet, od začátku roku stagnuje.

Vývoj nesplácených úvěrů jde zpravidla ruku v ruce s vývojem nezaměstnanosti a maloobchodních tržeb. Křivka nezaměstnanosti začala před několika měsíci klesat a obchodníci po roce půstu hlásí, že spotřebitelé zase začínají nakupovat. „K dobrým výsledkům přispělo i zpřísnění podmínek pro poskytnutí úvěru, půjčku tak schvalujeme bonitnějším klientům s předpokladem bezproblémového splácení,“ vysvětlil generální ředitel Home Creditu Erich Čomor s tím, že je dlouhodobým cílem společnosti poskytovat úvěr klientům s dobrou platební morálkou, nikoliv je předlužovat a později vydělávat na vymáhání pohledávek.

K dalším faktorům, které se do těchto čísel promítají, patří intenzivnější a efektivnější komunikace s dlužníky. „Zatímco v minulosti jsme zpravidla postupovali šablonovitě, dnes komunikaci upravujeme a náš přístup ke klientovi je mnohem individuálnější,“ přibližuje Dagmar Šteflová, ředitelka správy pohledávek Home Creditu.

Noví žadatelé o hotovostní úvěr si také mohou za 10 korun měsíčně zařídit možnost změnit výši splátky. Tu je možné jednou za rok buď navýšit, nebo snížit za předpokladu, že dosud klient úvěr řádně splácel.

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Tiskové zprávy