Kolik zaplatíte za povinné ručení u luxusního vozu?

20.08.2010 | , Finance.cz
POJIŠTĚNÍ


Kupní cena drahého vozu je jenom úvodním nákladem. V peněžence vám musí zůstat i na platbu pojištění či případné opravy. Platí však vždy, že čím dražší vůz, tím dražší pojistka?

Byť si to třeba někdo neuvědomuje, i pohádkové vozy podléhají pravidlům tohoto světa. Luxusní vozy typu Ferrari F 430, Lamborghini Gallardo či Porsche 911 Carrera musí mít uzavřené povinné ručení stejně tak jako Škoda Felicia. Rozdíl spočívá “pouze“ v ceně tohoto povinného ručení.

Zajímalo nás, jaké výsledky dostaneme, když zadáme výše zmíněné vozy do kalkulátoru povinného ručení. Jak bude cenu ovlivňovat výkon či objem motoru? U které pojišťovny se vyplatí luxusní auta pojistit a u které naopak nikoliv? A v neposlední řadě, kam se vlastně až cena povinného ručení vyšplhá?


Na startovní čáře


Do kalkulátoru povinného ručení, který je nezbytnou součástí každého webu, který nabízí povinné ručení online, jsme zadali modelového řidiče s následující charakteristikou: věk 30 let, bydliště Praha 1, svobodný nulová nehodovost, žádné bonusy (nové auto), vysoké krytí, vozidlo používá zimní pneumatiky a řidič zvolil variantu vyššího krytí škod. Postupně jsme získali srovnání pro vozy s těmito parametry:


  • vozidlo 1: Ferrari F 430, objem 4308, výkon 360 kW, hmotnost 1450 kg, vyrobeno 2010;
  • vozidlo 2: Lamborghini Gallardo, objem 5204, výkon 412 kW, hmotnost 1410 kg, vyrobeno 2010;
  • vozidlo 3: Porsche 911 Carrera S (997), objem 3596, výkon 245 kW, hmotnost  1535 kg, vyrobeno 2010.


Existují hranice ceny povinného ručení?


Ferrari F 430 vyšlo nejlevněji u pojišťovny Triglav. S krytím škod 50/50 milionů korun činilo roční pojistné 11.859 Kč. Jako druhá nejlevnější se pak ukázala Uniqa s cenou 12.153 Kč. Naopak nejvyšší cena povinného ručení vyšla u pojišťovny Allianz – 22.175 Kč (pro krytí škody 100/100).


  • Rozptyl sazeb povinného ručení u jednotlivých pojišťoven byl tedy více než 10.000 Kč.


U vozu Lamborghini Gallardo, který má oproti Ferrari výrazně vyšší objem motoru i výkon, se logicky dalo čekat i vyšší pojistné.  Výsledek kalkulace byl však překvapivě zcela totožný jako u vozu Ferrari.


  • Rozdíl v objemu motoru i jeho výkonu nebyl u povinného ručení vůbec znát.


Nakonec jsme zadali Porsche 911 Carrera S (997), jež má ze všech tří automobilů nejnižší objem i výkon. Při stejném krytí však opět dopadlo pořadí i ceny povinného ručení navlas stejně jako u Lamborghini a Ferrari.


Od určité výše objemu a výkonu motoru už cena povinného ručení nestoupá


Z výše uvedeného průzkumu vyplývá zajímavý poznatek - od určité výše objemu a výkonu motoru už cena povinného ručení nestoupá a je konstantní (tento fakt platí bez rozdílu pro všechny pojišťovny). Přitom rozdíl ve výkonu mezi Porsche a Lamborghini je 167 kW a v objemu motoru se oba vozy liší o 1608 ccm ve prospěch Lamborghini.

Autor článku

Michal Ruml, Tomáš Skolek  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: POJIŠTĚNÍ