Admosphere: Výdaje na reklamu klesly v létě o desítky procent

20.09.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 20. září (ČTK) - Reklamní inzerenti v červenci a srpnu 2010 šetřili. Zatímco v červnu výdaje do reklamy meziměsíčně klesly o pětinu, v červenci přišel propad o 35 procent. V srpnu výdaje na reklamu již proti červenci mírně vzrostly. Vyplývá to z informací monitoringu reklamních investic Admosphere. Srovnatelná čísla za loňský rok nejsou k dispozici.

V letních měsících, kdy lidé tráví nejvíce času na dovolených a mimo dosah médií, reklamní inzerenti tradičně šetří. První pokles reklamních investic se projevil již v červnu, kdy proti květnu výdaje do reklamy meziměsíčně klesly o 19 procent na 4,74 miliardy Kč. V červenci následoval ještě výraznější pokles na 3,05 miliardy Kč. V druhém měsíci prázdnin se ochlazení reklamních výdajů zastavilo. Inzerovaná suma vzrostla o sedm procent na 3,25 miliardy Kč, ale stále zůstala hluboko pod předprázdninovými investicemi.

Společnost Admosphere se zabývá monitoringem reklamních investic českých firem v televizi, tisku, rozhlasu, na internetu a mimo domovy spotřebitelů. Firma při měření spolupracuje s Asociací televizních organizací, společností Mediaresearch, Asociací komunikačních agentur a Sdružením pro internetovou reklamu. Všechny hodnoty reklamních investic, které monitoring sleduje, jsou uvedeny v ceníkových cenách. Nezahrnují tedy množstevní ani jiné slevy.

Výdaje do reklamy od 1. května do 31. srpna 2010 v miliardách Kč:

květen 5,851 červen 4,736 červenec 3,051 srpen 3,251

zdroj: Admosphere

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK