Jahn: Výroba aut v Česku letos poroste do pěti procent

30.09.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Paříž 30. září (zvláštní zpravodaj ČTK) - Výroba aut v Česku letos poroste tempem od jednoho do pěti procent a bude okolo milionu vozů. V rozhovoru pro ČTK na pařížském autosalonu to uvedl prezident Sdružení automobilového průmyslu Martin Jahn. Loni se v ČR vyrobilo rekordních 975.100 vozidel.

"Tuzemská výroba motorových vozidel má šanci se tomu milionu přiblížit, nebo ho konečně překonat. Důležité je, že se subdodávky vrací na původní úroveň před krizí, takže ty pesimistické scénáře se nenaplnily," řekl Jahn.

Růst se podle Jahna týká zejména výrobců osobních aut. Úspěchy přitom slaví stále více na mimoevropských trzích. Zatímco celosvětový trh letos poroste o sedm procent na zhruba 56 milionů vozů, Evropu čeká šestiprocentní pokles. Roste naopak Rusko, Čína, Indie nebo Jižní Amerika. "Český trh stagnuje a bude se pohybovat zhruba na loňské úrovni," dodal.

Během krize se podle Jahna stabilizoval a optimalizoval jak sektor finálních výrobců, tak i dodavatelů součástí. "Průmysl je stabilizovaný, ale nedá se očekávat, že by nějak extrémně moc nabíral nové pracovníky, nicméně bude bohužel nedostatek kvalifikovaných profesí, což se projevuje již nyní a stává se to brzdou dalšího rozvoje autoprůmyslu," dodal.

Jahn rovněž neočekává, že by do Česka přišla nová automobilka. "Ten potenciál se vyčerpal. Máme v současnosti šest značek, které jsou velmi dobře rozmístěny. Spíše očekávám rozšiřování aktivit těch značek, které již v Česku jsou," uvedl.

Jahn, který dosud řídil zastoupení koncernu Volkswagen v Rusku, od října povýšil do centrály skupiny VW, kde bude mít na starosti vedení mezinárodního prodeje firemních flotil a víceznačkových prodejů. "Mojí rolí je nově definovat roli koncernu v prodejích firemních flotil, tedy připravit novou strategii růstu ve fleetových prodejích. Víc k tomu zatím nemohu říci," dodal.

V Česku vyrábí osobní vozy Škoda Auto, kolínský závod Toyoty, Peugeotu a Citroenu a nošovický výrobce značek Hyundai a Kia.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK