Trať z Děčína do Rumburku zůstane mimo provoz asi do zimy

30.09.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Česká Kamenice (Děčínsko) 30. září (ČTK) - Železniční trať z Děčína do Rumburku zůstane zřejmě ještě dlouho přerušená. Vlaky po ní měly původně jezdit už v říjnu, jenže opravy ještě ani nezačaly, protože Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zrušila původní výběrové řízení na stavební práce a vypsala nové. ČTK to dnes potvrdil mluvčí SŽDC Pavel Halla. Nový termín zprovoznění zatím nebyl vůbec stanoven.

Zrušené výběrové řízení se týká kompletní opravy nejvíce postiženého úseku tratě v okolí Kytlice. Dravá voda tam tehdy strhala celé náspy i mostky. Práce měly začít tak, aby byl nejvíce poškozený úsek zprovozněn v polovině října, kdy skončí opravy po povodních i na okolních tratích. Místo toho ovšem podemleté koleje pořád visí ve vzduchu. "Zatím se tu dělaly jen kosmetické úpravy. O termínu zprovoznění vůbec nic nevíme," řekl dnes ČTK starosta Kytlic Zdeněk Janouškovec.

České dráhy, které na trati provozují osobní vlaky, mezitím prodloužily na svém webu výluku "do odvolání", tedy bez konkrétního data. Na jiném místě se sice uvádí datum 11. prosince, ale to je ve skutečnosti jen konec platnosti letošního jízdního řádu; výluka může pokračovat i poté. Vlaky od Děčína zatím končí v České Kamenici a dál směrem na Rumburk cestující vozí náhradní autobusy. Do Kytlice a okolí ani nezajíždějí, odtamtud lidi sváží speciální mikrobus.

"Zdržení souvisí s přechodem na nový způsob výběru zhotovitele, tedy aukce, a s nutností technické přípravy, aby opravy byly definitivní. Jedná se zejména o vypracování projektu oprav poškozených mostních objektů," řekl ČTK Halla. Železničáři na svých diskusních fórech začali spekulovat i o tom, že původní výběrové řízení bylo zrušeno kvůli jeho zpochybnění jedním z účastníků, Halla to odmítl. "O napadení jeho průběhu některou z firem se nejednalo. Více bude známo v pátek," dodal.

Zdemolovaná trať spojuje Děčín se severovýchodem okresu, kde se nachází třicetitisícové souměstí Rumburku a Varnsdorfu. Ústecký kraj považuje trať za strategickou a dopravu na autobusy převést nehodlá. "Ta trať je jednoznačně potřeba, vlaky na ní budeme objednávat dál. Právě proto bychom uvítali, kdyby byla trať opravená co nejdřív," řekl dnes ČTK mluvčí kraje Zdeněk Rytíř.

Podle informací ČTK byl kraj dokonce s Českými drahami domluven na tom, že od jara na osobní vlaky vyjedou skutečně nová nízkopodlažní vozidla. Měla nahradit stávající jednotky typu Regionova, které jsou pro zdejší podmínky kapacitně i trakčně poněkud poddimenzované.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK