SABMiller v pololetí zvýšil prodej piva i nealkoholických nápojů

18.10.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Londýn 18. října (ČTK) - Nápojová skupina SABMiller, která je druhým největším výrobcem piva na světě, v prvním pololetí svého fiskálního roku zvýšila objem prodeje piva o jedno procento. Dařilo se jí hlavně v mladých tržních ekonomikách, naopak v Evropě a Severní Americe prodej klesal. Údaje o zisku firma zatím nezveřejnila.

Výsledek je v souladu s očekáváním firmy a mírně nad odhady analytiků. Fiskální rok firmy končí v březnu. Finanční profil skupiny vylepšilo vedle růstu objemu prodaného piva také předchozí zvýšení cen piva, snížení nákladů na suroviny a rovněž posílení některých hlavních měn vůči americkému dolaru.

SABMiller má sídlo v Londýně, ale působí po celém světě. Vlastní také největšího českého výrobce piva Plzeňský Prazdroj, pod který patří i značky Pilsner Urquell, Gambrinus, Velkopopovický Kozel a Radegast. Na Slovensku SABMiller ovládá pivovary Šariš a Topvar.

V pololetí se na růstu odbytu piva podílela hlavně oblast Asie a Afriky, dobře si ale vedla i Jihoafrická republika. Investoři v průměru očekávali nárůst odbytu piva o 0,3 procenta po propadu o jedno procento během prvního čtvrtletí.

SABMiller vznikl sloučením pivovarů South African Breweries a Miller. Ještě nedávno býval i největším pivovarem na světě, než se sloučili jeho rivalové Anheuser-Busch a InBev. Analytici odhadují, že SABMiller bude mít zájem o nákup dalších pivovarů, nejčastěji zmiňují součásti skupiny Foster's Group a Castel.

Ve světě je SABMiller známý hlavně díky značkám Peroni, Grolsch či Miller Lite. Asi 80 procent zisků skupina SABMiller vytváří na mladých trzích jako je Kolumbie, Jihoafrická republika, Polsko a Čína.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK