WSJ: Plzeňskému Prazdroji po krizi v USA znovu roste odbyt piva

19.10.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 19. října (ČTK) - Plzeňskému Prazdroji se ve Spojených státech letos opět zvyšuje odbyt její prémiové značky Pilsner Urquell, který loni vlivem recese klesal. V rozhovoru s ekonomickým listem The Wall Street Journal (WSJ) to řekl generální ředitel Prazdroje Douglas Brodman. Letošní růst se podle něj bude pohybovat od pěti do deseti procent.

"Schopnost zvyšovat vývoz (do USA) je v tomto prostředí skutečně dobrá věc," řekl Brodman. Plzeňský Prazdroj je součástí nadnárodní pivovarnické skupiny SABMiller. Ta v pondělí zveřejnila základní data o odbytu za první pololetí, přesná čísla za jednotlivé části světa ale nesdělila.

Brodman řekl, že američtí spotřebitelé jsou po recesi sebejistější a jejich priority se podle toho mění. Už se tolik nezaměřují na to, aby za málo peněz získali co největší objem něčeho, místo tohoto přístupu si více dopřávají lepší kvalitu, tvrdí Brodman.

Podle údajů americké organizace Beverage Information Group se Plzeňskému Prazdroji loni v USA snížil objem prodaného piva o 5,3 procenta. Posílil naopak konkurenční ležák Stella Artois, jehož výrobcem je největší světový pivovar Anheuser-Busch InBev. Odbyt Stelly v USA za loňský rok vzrostl o 4,2 procenta.

SABMiller předpokládá, že celkový prodej piva v USA letos klesne, a to až o dvě procenta. Pivo z dovozu, což je i případ Prazdroje, by si mělo vést lépe a jeho odbyt se očekává zhruba na loňské úrovni. Nejlépe na tom asi bude točené, kde se očekává růst odbytu. To podle Brodmana hraje do karet právě Prazdroji, protože Pilsner Urquell je v USA k dostání nejen v lahvích, ale i v sudech.

Pilsner Urquell je považován za první světlý ležák na světě. V Plzni se vaří od roku 1842 a v současné době je tato značka jednou ze čtyř, které tvoří nabídku nejkvalitnějších piv skupiny SABMiller.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK