Nestlé za tři čtvrtletí zvýšila tržby o 4,1 procenta

22.10.2010 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Ženeva 22. října (ČTK) - Švýcarská potravinářská skupina Nestlé za tři čtvrtletí do konce září v celém světě zvýšila tržby meziročně o 4,1 procenta na 82,8 miliardy franků (asi 1,5 bilionu Kč). Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě a v letošním roce těží převážně z vyššího zájmu o své výrobky. Problémem je ale pro firmu oslabování dolaru, což jí tržby snižuje.

"Růst z prvního pololetí pokračoval i ve třetím čtvrtletí, což nám dává solidní základ pro celý rok," sdělil ředitel Nestlé Paul Bulcke. Ve čtvrtém čtvrtletí se podle něj firma bude muset vypořádat s méně příznivou srovnávací základnou.

Nestlé svoje výrobky prodává pod širokou škálou značek, například Kit Kat, Nestlé, Perrier nebo Haagen-Dazs. V České republice vyrábí cukrovinky v závodech Zora Olomouc a Sfinx Holešov, které prodává pod tradičními českými značkami Orion, Bon Pari, Deli či Studentská pečeť. Nestlé dodává na český trh například i kávu Nescafé či koření Maggi.

Tržby za prodej potravin a nápojů od ledna do září činily asi 77 miliard švýcarských franků. Nebýt slabého dolaru, mohly být tržby ještě o 2,7 procenta vyšší. Nestlé si pomohla i tím, že mohla na některých trzích zvyšovat ceny.

Nestlé se v poslední době zaměřila na úpravu portfolia a například prodala zbývající podíl ve společnosti Alcon. Ta se zabývá péčí o oči, což do aktivit Nestlé nezapadalo. Akcie koupil švýcarský farmaceutický koncern Novartis, který je na rozdíl od Nestlé z oboru.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK