Prodejní cíle Volkswagenu ohrožuje slabá poptávka v Evropě

07.09.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Frankfurt nad Mohanem 7. září (ČTK) - Německá automobilka Volkswagen, jejíž součástí je Škoda Auto, snížila odhad letošního prodeje o 300.000 vozů na 9,4 milionu vozů. Informoval o tom dnes německý list Handelsblatt s odvoláním na zdroje z podniku. Automobilka podle agentury DPA připustila, že ji slabá poptávka v jižní a západní Evropě tlačí ke snížení prodejního cíle. Dodala však, že změna by měla být méně výrazná, než uvádí Handelsblat.

"Pro uvedená čísla neexistují žádné podklady," řekl mluvčí Volkswagenu. "Kvůli trvale napjaté situaci v západní Evropě plánujeme mírné úpravy (prodejního cíle), ale rozhodně ne v takovém rozsahu, o jakém se nyní spekuluje," dodal.

V loňském roce Volkswagen prodal rekordních 8,3 milionu vozů. V letošním prvním pololetí jeho prodej meziročně stoupl o devět procent na 4,45 milionu vozů. Volkswagen je největší automobilkou v Evropě a do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě.

Poradenská společnost LMC Automotive minulý měsíc předpověděla, že celosvětový prodej osobních a lehkých užitkových automobilů v letošním roce stoupne o pět procent na rekordních 79,4 milionu vozů. V Evropě však LMC očekává pokles prodeje o pět procent na 18,2 milionu vozů.

Evropský trh tlačí dolů hospodářská recese a obavy ohledně budoucnosti eurozóny. V příštím roce by měl prodej v Evropě podle LMC stoupnout o dvě procenta, pokud eurozóna současnou krizi překoná. V případě rozpadu eurozóny by se však mohl propadnout o dva miliony vozů.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK