Útlum reklamy dál snižuje výnosy vydavatele The New York Times

25.10.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


New York 25. října (ČTK) - Americká mediální společnost The New York Times & Co pociťovala i ve třetím čtvrtletí nepříznivé dopady útlumu na reklamním trhu. Celkové výnosy proto firmě vzrostly jen o 0,6 procenta a dosáhly zhruba 449 milionů dolarů (asi 8,6 miliardy Kč). Za růstem je ale převážně zdražení předplatného.

Analytici čekali příznivější výsledek. V anketě agentury Thomson Reuters v průměru předpovídali, že tržby za třetí čtvrtletí vzrostou na více než 479 milionů dolarů.

Vedle věhlasného deníku The New York Times firma vydává i další periodika, včetně například listu Boston Globe. Celkové příjmy za reklamu firmě klesly o téměř devět procent a nesnižovaly se přitom jen výnosy za reklamu v tisku, ale i v prostředí digitálních médií.

Tržby za prodané noviny se zvýšily o 7,4 procenta. Příznivou zprávou je ale hlavně pokračující růst počtu předplatitelů digitální edice The New York Times a sesterského listu International Herald Tribune. Firma už jich má zhruba 566.000, což je meziroční nárůst asi o 11 procent.

Firma také uvedla, že na jednu akcii měla ztrátu dva centy, zatímco před rokem to byl zisk čtyři centy.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK