Výrobce BlackBerry poprvé zaznamenal pokles zákazníků

21.12.2012 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Kanadské společnosti Research In Motin, která se již delší dobu potýká s poklesem prodeje, zaznamenala v uplynulém čtvrtletí poprvé pokles počtu uživatelů svého přístroje BlackBerry. Zisk společnosti ve fiskálním třetím čtvrtletí pak prudce klesl na 14 milionů USD (267,4 milionu Kč) z loňských srovnatelných 265 milionů USD. Vyplývá to z prohlášení, které společnost zveřejnila v noci na dnešek.

 

Příjmy firmy se za tři měsíce do 1. prosince snížily o 47 procent na 2,7 miliardy USD. Počet uživatelů BlackBerry po celém světě klesl na 79 milionů z 80 milionů v předchozím čtvrtletí. Počet uživatelů je pro RIM důležitý, protože na rozdíl od dalších výrobců telefonů vybírá měsíční poplatky za přeposílání e-mailů a internetových dat na přístroje BlackBerry.

BlackBerry byl kdysi vyhledávaným symbolem pro lidi, jejichž životním stylem bylo být stále připojen. Svůj lesk však ztratil s příchodem konkurenčních přístrojů, jako iPhone firmy Apple a přístrojů, které využívají software Android firmy Google. RIM nyní sází na novou platformu BlackBerry 10, která má již velké zpoždění a má nabídnout multimedia, připojení k internetu a aplikace, které nyní zákazníci nejvíce žádají. Nový chytrý telefon se má začít prodávat 30. ledna a bude zřejmě zásadní pro další přežití firmy.

Nejnovější výsledky však zahrnují mimořádný zisk z daňového vypořádání. Bez tohoto zisku by firma hospodařila se ztrátou 22 centů na akcii. I tak však její výsledky překonaly očekávání analytiků dotazovaných agenturou FactSet, kteří počítali se ztrátou 27 centů na akcii, napsala agentura AP.

Autor článku

aktualita  

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK