Facebook údajně chce konkurovat Google ve vyhledávání na síti

15.01.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Provozovatel největší světové internetové sociální sítě Facebook se údajně chystá konkurovat společnosti Google ve vyhledávání na internetu. Před dnešním setkáním zástupců firmy s novináři o tom spekulují americká média. Podle některých názorů by na něm ale firma mohla představit i svůj chytrý telefon či nové reklamní produkty.

 

Podle deníku The New York Times by Facebook do případného vyhledávání mohl začlenit sociální rozměr prostřednictvím doporučení přátel, které jednotliví uživatelé na sociální síti mají. Když by člověk například vyhledával film, mohl by mu Facebook ukázat, jaké filmy se líbí jeho známým, zatímco Google nabízí recenze od cizích lidí. Taková služba by se podle newyorského deníku líbila zadavatelům reklamy.

Provozovatel sociální sítě by přitom v konkurenčním souboji s Googlem podle některých názorů nemusel být bez šancí. "Pokud se Facebook rozhodne vážně věnovat vyhledávání, byl by Googlu důstojným soupeřem," míní Karsten Weide z analytické společnosti IDC.

Facebook zatím spekulace nechtěl komentovat. V pozvánce na dnešní setkání s novináři pouze uvedl: "Přijďte se podívat, co budujeme". Akcie firmy na to v pondělí reagovaly růstem až na 32 dolarů, což bylo nejvíce za posledních půl roku. Nakonec uzavíraly na hodnotě 30,95 dolaru.

Firma vstoupila na burzu loni v květnu s počáteční cenou 38 dolarů za akcii. Její cenné papíry se záhy poté výrazně propadly, v poslední době ale ztráty umazávají. Facebook se snaží hledat nové způsoby, jak vydělávat peníze, aby skeptický Wall Street přesvědčil. Uživatelům například na mobilních zařízeních zobrazuje více reklam.

Rozšířil také lukrativní formu reklamy, jíž se říká zpětné cílení. Firma při něm sleduje, co lidé na internetu dělají mimo Facebook a při jejich návratu na stránky sociální sítě jim podle toho nabízí reklamy.

Autor článku

aktualita  

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK