Facebook poprvé podstatně změnil svůj novinkový kanál News Feed

07.03.2013 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


San Francisco 7. března (ČTK) - Největší světová internetová sociální síť Facebook dnes poprvé významněji změnila svůj novinkový kanál News Feed, který uživatelům umožňuje sledovat novinky u "přátel" nebo zprávy ze zvolených webových stránek. Jeden z nejviditelnějších prvků Facebooku bude vizuálně bohatší a zaměřený na mobilní přístroje.

Změny kanálu News Feed, jehož podoba zůstala od zavedení v roce 2006 prakticky nezměněna, mají udržet uživatele aktivní a posílit i jejich vzájemnou komunikaci. Hlavním strategickým cílem firmy je ale přitáhnout více reklamy, uvedla agentura Reuters.

Šéf Facebooku Mark Zuckerberg se o potřebě změnit News Feed zmínil letos v lednu, kdy společnost předvedla "grafové vyhledávání", díky němuž budou moci uživatelé prohledávat obsah sdílený jejich kontakty v síti. Sociální síť má kolem miliardy uživatelů, mezi kterými je zhruba bilion vazeb.

Facebook se snaží o inovace, aby posílil tržby v soutěži s expandujícím internetovým gigantem Google, a zvýšil si tím hodnotu na burze. Na ni firma vstoupila loni v květnu při počáteční ceně akcie 38 dolarů. Kurz Facebooku se ale začal ihned výrazně propadat a tento týden se pohybuje kolem 27 dolarů.

Facebook vznikl v roce 2004 a postupně se stal světovým fenoménem. Jeho tržby ve čtvrtém čtvrtletí stouply meziročně o 40 procent na 1,60 miliardy dolarů a z tržeb za reklamu v částce 1,33 miliardy dolarů téměř čtvrtina připadla na mobilní reklamu.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK