V průběhu minulých let společnost uskutečnila významné investice do výrobních kapacit a do své první fáze expanze, v rámci které se podařilo rozšířit distribuční síť o zhruba 1000 restauračních zařízení na aktuálních cca 7000. Díky tomu je PLG v současnosti podle velikosti produkce pátou největší pivovarnickou skupinou v České republice, hned za největšími společnostmi Plzeňský Prazdroj, Staropramen, Heineken a Budějovický Budvar. Na tuzemském trhu má PLG zhruba 5% tržní podíl a nabízí celkem 70 značek piv, včetně pivních speciálů.
V posledních letech se tak společnosti podařilo úspěšně zachytit trend, v rámci kterého na českém trhu docházelo k určitému odklonu od tradičních značek velkých pivovarnických skupin k pivním speciálům menších pivovarů. Tento trend se stále nevyčerpal, PLG nadále shledává zájem zejména v gastronomickém segmentu o svá piva, a proto se management společnosti rozhodl realizovat další fázi své expanze, která by měla mít podobu:
• rozšíření distribuční sítě o další restaurační zařízení,
• akvizice pivovaru,
• posílení své pozice na zahraničních trzích.
„Po delší době na český akciový trh přichází společnost, která nabízí produkt, jenž je většině domácím spotřebitelům blízký a jenž je svým způsobem hmatatelný. Přichází společnost, která podle našeho názoru investorům nabízí zajímavý růstový příběh, a zároveň se jedná o společnost podnikající v defenzivněji laděném spotřebitelském segmentu s potenciálem v budoucnu vyplácet dividendu," říká analytik Fio banky Jan Raška.
• Jak se zúčastnit IPO Lobkowicz?