MIDEST je příležitostí pro české strojírenské firmy

07.11.2005 | , CzechTrade
Tiskové zprávy


Strojírenství společně s automobilovým průmyslem je hlavním a tradičním pilířem české ekonomiky a exportu. Vývoz strojů a dopravních prostředků dlouhodobě představuje téměř polovinu celkového exportu. Přitom v roce 1993, vzniku samostatné České republiky, byl objem vývozu oproti dnešku přibližně pětinový a ve vývozu zaujímal necelých 30 procent.

Česká obchodní bilance tohoto sektoru je od roku 1998 pozitivní. Tato fakta zohlednilo Ministerstvo průmyslu a obchodu při svém výběru mezinárodních veletrhů, na kterých podporuje účast českých firem formou oficiální účasti ČR. Jedním z vybraných veletrhů je pařížský MIDEST. Realizátorem oficiální účasti ČR na tomto nejvýznamnějším veletrhu subdodávek do strojírenství a automobilového průmyslu je agentura CzechTrade.

Mezinárodní veletrh MIDEST 2005 je jednou z největších světových akcí výhradně zaměřenou na sektor průmyslových subdodávek. Místo konání v Paříži, kde letošní ročník proběhne ve dnech  15. – 18. listopadu odpovídá významu Francie, která je v Evropě druhým největším trhem průmyslových subdodávek s vysoce rostoucí tendenci. MIDEST je přitom příležitostí k proniknutí nejen na francouzský, ale i mezinárodní trhy. „V roce 2004 se veletrhu zúčastnilo  1912 vystavovatelů z  39 zemí. Veletrh navštívilo  téměř 50 tisíc návštěvníků  ze 75 zemí světa,“ přibližuje kredit MIDESTu Jitka Hanzlíčková, generální ředitelka CzechTrade.

„Francie patří k nejvýznamnějším obchodním partnerům ČR a české firmy jsou na veletrhu MIDEST dlouhodobě zavedené. Příležitosti vidíme v oblastech obrábění, oblasti zabezpečovacích systémů, protipožární ochrany, povrchové úpravy materiálu, inženýrských a projekčních službách a mnoha dalších strojírenských oborech,“ uvádí Martin Tlapa, náměstek ministra průmyslu a obchodu ČR.

Česká republika zde v roce 2004 byla zastoupena celkem 19 českými firmami, jejichž prezentace v národní expozici České republiky a v jednotlivých halách dle oborového zaměření přesáhly 200 m2. Ze zemí střední a východní Evropy se jednalo o jedno z nejsilnějších zastoupení, které neuniklo zájmu francouzské odborné veřejnosti. V rámci české expozice jsme se setkali s více než 1.000 francouzských partnerů. Letos se na MIDESTu představí celkem 19 firem formou stánku na celkové ploše 216 m2 a dalších 11 bude agentura CzechTrade prezentovat prostřednictvím katalogové prezentace. Společná expozice je situována v hale 5A, v sekci oficiálních účastí jednotlivých zemí. „Významu českého strojírenství a jeho dobrému jménu ve světě odpovídá i zájem zahraničních partnerů v podobě cílených poptávek, které k nám přicházejí prostřednictvím bezplatné služby CzechTrade „Your Czech Supplier“. Z každoročních zhruba 5500 poptávek připadá na strojírenství více než polovina, třetina z nich je pak směrována z francouzského trhu,“ dokládá zájem francouzských partnerů Jitka Hanzlíčková. Dlouhodobá spolupráce francouzských a českých strojírenských firem při výrobě a vývoji v oblasti strojírenství i automobilového průmyslu se odvíjí jak na úrovni malých a středních firem, tak v podobě velkým investic, například do nového výrobního závodu konsorcia TPCA  v Kolíně.

O důležitosti a dobrém jménu veletrhu svědčí i fakt, že více než třetina návštěvníků již přichází vybavena konkrétní poptávkou včetně technické dokumentace a na veletrhu tak přímo oslovuje své budoucí dodavatele. CzechTrade efektivitu účasti českých firem podporuje svými doprovodnými službami. „Před veletrhem probíhá cílená faxová a mailingová kampaň na několik tisíc dosavadních, ale i potencionální partnerů prostřednictvím kanceláře CzechTrade v Paříži. Jejím obsahem je seznámení s českými vystavovateli, seznam s  určením jejich umístění na veletrhu MIDEST a jejich oborovým zaměřením. Přímo na stánky vystavujcích firem je pozváno přes tisíc významných firem. Kampaň probíhá v několika vlnách a je podporována i prostřednictvím zahraničních kanceláři CzechTrade v sousedních zemích – Belgii, Španělsku, Nizozemsku, Německu a Velké Británii, kde jsou také osloveni potencionální zákazníci v daných teritoriích,“ uvádí k podpoře CzechTrade Jitka Hanzlíčková. Že účast na veletrhu vede ke konkrétním kontraktům, dokládají například opakované poptávky přicházející společnosti SV Metal či opakované kontrakty v řádu stovek miliónů korun společnosti Drop Press Čáslav.

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Tiskové zprávy