Rozvoji elektronického obchodu ve Velké Británii, která přitom v Evropě patří v tomto odvětví k nejpokročilejším zemím světa, vadí především obavy z možných podvodů. Je takřka neuvěřitelné, že výskyt tohoto druhu zločinů on-line, tedy prostřednictvím internetu, je dvanáctkrát vyšší než v tradičním obchodním styku. A britské banky si s tím takřka nevědí rady.
Tento pocit nejistoty není jen psychologický - výsledek výzkumu průzkumné agentury The Gartner Group totiž potvrzuje, že poškození britští zákazníci on-line mají problém získat zpět peníze, které zaplatili za zboží nebo služby, jež jim nikdy nebyly poskytnuty, ač je zaplatili svou úvěrovou kartou.
Výhodu mají ti, kteří zaplatili jen částku do padesáti liber šterlinků úvěrovou kartou, neboť to je přesně horní hranice, kterou riskují. Britské peněžní ústavy, jak uvádí BBC, jež provozují elektronické bankovnictví, nyní zkušebně zavádějí nové technologie, které odstraňují závislost na úvěrových kartách ve styku on-line, aby zabr
ánily možnosti podvodů, jež zločinci již spolehlivě ovládají. Nové technologie v Británii zkouší i společnost Hammmersmith. Jsou založeny na tom, že banka na sebe bere riziko za uzavřený obchod on-line jen do jisté částky.Zdroj: HN z 24. 07. 2000