Valná většina evropských zemí se již přinejmenším podruhé v tomto století dostává k celonárodní diskusi na důležité civilizační téma: Jak zajistit, aby poté, co “stát blahobytu” v nebývale velkorysém měřítku umožnil v posledních desetiletích většině svých občanů historicky nejvyšší úroveň spotřeby hmotných statků a služeb, a to po celou dobu jejich aktivní účasti na tvorbě těchto hodnot v pracovním procesu, jim také zabezpečil důstojně, bez existenčního strádání, prožít i důchodový věk.
Dodejme, že žádné universálně platné recepty na to, jak by budoucí systémy sociálního zabezpečení měly vypadat, tu z celé řady nejsou. První důvod je nasnadě – je totiž až s podivem, nakolik šly systémy sociálního pojištění (jako jádra systému sociálního zabezpečení) v j
ednotlivých evropských zemích v tomto století svou vlastní , národní cestou a jak nestejná výchozí startovací rovina tu tudíž existuje. Nejde jen o to, že případné reformy těchto systémů budou proto mít různou podobu, ale především o to, že Evropa již v prvních letech po vstupu do nového milénia bude “Velkou” Evropou jak integrujících se zemí Unie, tak k nim rychle se přidružujících členů střední a východní Evropy včetně České republiky.


- Zdroj: Ekonom 48/98



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
