IPB eviduje v oblasti elektronického bankovnictví 12.500 klientů

27.04.2000 | ,
ÚČTY A SPOŘENÍ


perex-img Zdroj: Finance.cz

Více než 12.500 klientů Investiční a Poštovní banky (IPB) využívá nové služby elektronického bankovnictví pomocí osobního počítače nebo mobilního telefonu - IPB Homebanking a GSM IPB Banking. Od začátku letošního roku vrostl počet uživatelů o více než dva tisíce osob, z toho v Plzeňském kraji využívá homebanking přes 450 klientů a GSM banking přes 100 klientů. Na včerejší setkání s novináři to řekl ředitel oblastní pobočky IPB v Plzni Zdeněk Štěpánek.

Od začátku května zavádí plzeňská pobočka IPB jako pilotní projekt nový produkt MONEY GRAND. Ten spočívá v možnosti platby v korunách přes centrálu v americkém Denveru do jakékoliv banky na světě během několika hodin.

Služby Edifact a MultiCash nabízí v rámci elektronického bankovnictví i Československá obchodní banka (ČSOB). Ty umožňují elektronickou výměnu zpráv a jsou určeny především firmám s větším objemem platebních příkazů. Edifact využívá 1250 klientů banky, MultiCash pak 600 klientů. U služby MultiCash banka zaznamenává nárůst o 100 až 120 klientů měsíčně. banky. Telefonické bankovnictví využívá v ČSOB 11 tisíc klientů. Česká spořitelna má u HomeBankingu a GSM Bankingu kolem tří tisíc klientů. Na elektronickém bankovnictví se v ČR specializují Expandia Banka a Nonstopbank.

V oblasti elektronických služeb se IPB zaměřila na drobné bankovnictví, kde hodlá do konce letošního roku získat na českém trhu podíl 30 procent a do konce příštího roku 50 procent. Na uskutečnění těchto záměrů plánuje vynaložit více než šest miliard korun.

Počet klientů IPB v loňském roce překročil tři milióny, banka jim vedla přes 3,5 miliónu účtů. Na počátku roku 1999 přitom měla 2,6 miliónu klientů a tři milióny účtů.

Zdroj: ČTK

Autor článku

 

Články ze sekce: ÚČTY A SPOŘENÍ