První z českých bank na poli internetového bankovnictví byla Expandia Banka, která zahájila činnost před dvěma roky a nyní má více než 27 tisíc klientů. Z velkých českých bank je na předním místě v internetovém bankovnictví IPB, která má přes 13 tisíc klientů. Internetové služby poskytují rovněž např. Živnostenská banka či Nonstopbank, především na malé a střední podniky je zaměřena Citibank.
Banky zákazníkům nabízejí prostřednictvím osobního počítače mj. možnost sledovat zůstatky na účtě, zadávat příkazy k úhradě, zřizovat termínované vklady či spořicí účty nebo optimálně rozložit portfólio podle potřeb klienta. Bezpečnost těchto služeb je jištěna elektronickými klíči a podpisy či přístupovými certifikáty.
V současné době již všechny banky nabízejí nonstop přístup k účtu, za zřízení účtu nepožadují žádný či pouze minimální poplatek. Přes Internet je možné rovněž on-line zažádat o úvěr či využití předem schválené půjčky.
Ostatní velké banky zatím klasické bankovnictví po Itnernetu neprovozují, mají však ve své nabídce některé produkty umožňující využití internetové sítě. To platí například pro produkty Best a M-Best Komerční banky či Homebanking České spořitelny. Rovněž ČSOB se zavedením internetového bankovnictví počítá. Velký rozvoj zaznamenal také tzv. GSM Banking, tedy bankovní služby vedené prostřednictvím mobilního telefonu.
Většímu rozvoji internetového bankovnictví především pro drobné podnikatele brání především to, že v České republice dosud není na Internet napojeno přes 95 procent malých a středních podniků.
Zdroj: ČTK