Největší aktéři elektronického obchodu v USA i ve světě - mimo jiné America Online, Dell, AT&T, IBM a Microsoft - oznámili, že brzy zveřejní globální pravidla pro ochranu spotřebitelů při elektronickém obchodování. Jak včera napsala agentura Reuters, záměrem tohoto projektu je nejen to, aby se internetoví zákazníci cítili při svém nákupu bezpečnější, ale aby se vytvořil mezinárodně platný systém řešení sporů, které mohou při elektronickém obchodu nastat.
Americké organizace na oc
hranu spotřebitelů tuto iniciativu velkých podniků přivítaly. Ocenění jako krok správným směrem získaly velké firmy i od oficiálního amerického Výboru pro spravedlivý obchod (FTC), ale jeho mluvčí Hugh G. Stevenson dodal, že jde o předběžný závěr, zatím totiž studují všechny aspekty problému.Návrh předpokládá mimo jiné, že se smluvní strany budou řídit stanovenými pravidly při dodržování termínů dodávek, případně při náhradě škod při nedodržení sjednaných podmínek.
Navrhovaný systém poskytne zákazníkovi, jak uvádí agentura Reuters, prostředníka, který bude v případě sporu dosažitelný kdykoliv a odkudkoliv prostřednictvím elektronické pošty (e-mail). Podobný návrh zveřejnila v prosinci OECD.Zdroj: HN z 08. 06. 2000