Celkové výnosy banky se loni zvýšily na 2,3 miliardy korun, celkové náklady na 1,8 miliardy korun. Kapitálová přiměřenost banky vzrostla na 19 procent.
Přestože je Citibank zaměřena hlavně na velké podniky, v loňském roce začala bankovní služby nabízet i malým a středním podnikům. Loni banka poskytla zhruba 700 malých a středních klientů úvěry za 1,3 miliardy korun.
Podmínkou pro poskytnutí úvěru je minimálně tříletá historie podniku, požadavek minimálního obratu nyní banka snížila na deset miliónů ročně z 30 miliónů korun ročně. "Neúvěrujeme například zemědělství či hazardní hry," dodal Bhargava.
Letos banka vyčlenila na úvěry pro drobné a střední podniky zhruba šest miliard korun a do budoucna by se chtěla zaměřit i na drobné bankovnictví. "V současné době máme v ČR šest poboček a chystáme se otevírat další, stovky jich však nebudou," uvedl Bhargava.
Hlavní formou komunikace Citibank s klienty je internetové bankovnictví. Základním předpokladem pro využívání všech nabízených produktů je běžný účet, který je klientovy dostupný přes Internet 24 hodin denně. Klient podle Bhargavy kontaktuje banku "on line" či po telefonu a svou žádost o úvěr musí doložit finančními výsledky za tři roky. Banka finanční "balíček" od klienta projedná a do 14 dnů rozhodne o poskytnutí úvěru.
Citibank poskytuje také služby v rámci elektronického obchodu a například ve spolupráci se sítí mobilních telefonů EuroTel nabízí virtuální kartu určenou pro úhrady zboží a služeb prostřednictvím Internetu.
Citibank patří do americké bankovní skupiny Citicorp, zastoupení v ČR otevřela v roce 1990.
Zdroj: ČTK