Nákupní centra v okolí Brna se rozrůstají

12.09.2007 | , FINANCE.CZ
Finance.cz v médiích


perex-img Zdroj: Finance.cz

Brněnský deník (12.9.2007) - Michal Ruml: Obchodní dům s nábytkem Ikea se zdvojnásobí. Velká přestavba vrcholí v Olympii, která se stane druhou největší v Česku

Velká nákupní centra a obchodní domy v Brně a okolí rostou. Rekonstrukce teď vrcholí v nákupním a zábavním centru Olympia, velké změny plánuje i obchodní dům s nábytkem Ikea. Ten se po rozšíření prostor zvětší na více než dvojnásobek.
„Hlavním důvodem byl nedostatek prostor. Nemohli jsme lidem nabídnout všechno to, co jsme nabízeli v katalogu,“ uvedl ředitel brněnské pobočky Petr Pokorný.
 Přestavba budovy začala před několika dny. „Zatím není vidět, protože zatím jde jen o přípravné práce. Až ale rekonstrukce skončí, bude to takový nový obchodní dům,“ dodal Pokorný.
 Během roku se budova prodlouží, rozšíří i povyroste -vznikne totiž nové patro. Místo současných dvanácti tisíc čtverečních metrů zabere nová Ikea pětadvacet tisíc. „A to za plného provozu, který zákazníky ani služby v ničem zásadním neomezí,“ slibuje Pokorný. Rekonstruovaná budova nabídne podle Pokorného mnohem víc služeb. „Zákazníkům předložíme o tři a půl tisíce výrobků víc, vznikne mnohem větší prostor nejen pro skladování a prodej sortimentu, ale i nový dětský koutek nebo nová velká restaurace v patře,“ uvedl Pokorný. Dodal, že rozšířená budova má být i energeticky úsporná. V obchodním domě plánují zpětné využívání tepla, využití denního světla či úsporných žárovek.
Velké přestavby vrcholí i u „sousedů“. Čtyřiaosmdesát tisíc metrů čtverečních, o pět set parkovacích míst víc a druhé největší nákupní centrum v Česku. To bude od příštího čtvrtka nová vizitka Olympie.
 V Olympii se objeví řada nových obchodů. Tím dominantním bude další velký prodejce nábytku - třípatrový obchod Kika zabere dvaadvacet tisíc metrů čtverečních a bude vůbec prvním obchodem této značky na Moravě. Potvrzuje tak trend růstu prodeje nábytku a vybavení domácností.
„Není to jen brněnská záležitost. Zájem o tento sortiment je přímo úměrný rostoucí poptávce po vlastním bydlení. A teď zažívá boom. Jedním z důvodů je i to, že vlastní bydlení si nyní pořizují populačně silné sedmdesáté ročníky,“ vysvětlil příchod dalšího velkého prodejce nábytku analytik portálu Finance.cz Michal Ruml.
 V Olympii však s rozšiřováním prostor nekončí. Další rekonstrukcí vznikne osmnáct tisíc metrů čtverečních pronajímatelné plochy.
 „Brno je centrem jižní Moravy a nenakupují tam jen Brňané, ale i lidé z okolí. Ti jezdí hlavně za většími nákupy,“ uvedl Ruml.
 Podle něj je nákupních center v Brně dostatek. Problém ale vidí v jejich rozmístění. „Rozmístění sleduje severojižní osu. Na západní straně města i na té východní větší nákupní centrum chybí. A díky růstu průměrné mzdy v Brně prostor pro nová centra stále je,,“ dodal Ruml.
 Řetězce a nákupní centra podle Rumla ovlivňují ekonomiku v kraji zásadním způsobem. „Přinášejí řadu nových pracovních míst. Kromě toho zvyšují konkurenci na trhu, a to se všemi pozitivními i negativními důsledky,“ myslí si Ruml.
 Čísla o počtech zákazníků dokazují, že Brňané mají nákupní centra v oblibě. To potvrzuje například i Dušan Mládek. „Nemám moc času a v nákupních centrech najdu vždy všechno pod jednou střechou. Rozhodně bych tam ale nestrávil rodinný víkend,“ uvedl Mládek.

Autor článku