Výdaje na reklamu k povinnému ručení budou proti očekávání nižší

01.11.1999 | ,
Ručení


Výdaje pojišťoven na reklamní kampaněk povinnému ručení budou zřejmě nižší než se původně očekávalo.Důvodem je opožděné udělení licencí pojišťovnám. Ty tak mají namediální komunikaci kratší období, co...

Výdaje pojišťoven na reklamní kampaněk povinnému ručení budou zřejmě nižší než se původně očekávalo.Důvodem je opožděné udělení licencí pojišťovnám. Ty tak mají namediální komunikaci kratší období, což se zřejmě odrazí i na výšijejich rozpočtů určených na reklamní kampaně. ČTK to v pátek sdělilŠtěpán Wolde z mediální společnosti IP Praha, která mimo jinézpracovává odhady výdajů na reklamu v ČR.

IP Praha v polovině roku odhadovala, že výdaje pojišťoven nareklamní kampaně související s povinným ručením dosáhnout celkemaž půl miliardové částky. Wolde však připomněl, že období odudělení licencí do poloviny prosince, kdy ještě reklama na tentoprodukt může být efektivní, je mnohem kratší, než se původněočekávalo a celkový objem peněz na reklamu k povinnému ručeníbude proto asi nižší. Podle očekávání přitom měly kampaně napovinné ručení pomoci rozhýbat v první polovině roku stagnujícíreklamní trh.

Pojišťovny vzhledem k obchodnímu tajemství přesné objemyreklamních rozpočtů odmítly sdělit. Česká pojišťovna spolupracujes reklamní agenturou BBK/Time a částečně i s agenturou Grey.Objem prostředků, které hodlá na kampaň vynaložit, mluvčí MichalUrban nekonkretizoval. Uvedl však, že jde o stovky miliónů korun.Ke komunikaci Česká pojišťovna využije spoty v televizi arozhlase, inzerci v tisku, billboardy, direct mail i další médiaa komunikační cesty.

Reklamní kampaň Kooperativa zadala agentuře Leo Burnett.Rozpočet se podle mluvčího Martina Diviše pohybuje v desítkách ažstovkách milionů korun. K prezentaci nabídky povinného ručenívyužije Kooperativa všechny druhy reklamy, tedy celostátní iregionální tisk, rozhlas, televize, venkovní reklamu, directmailing apod.

IPB Pojišťovna zadala kampaň agentuře Bates/Saatchi&Saatchi.Objem prostředků je předmětem obchodního tajemství, řeklVítězslav Bukač z IPB Pojišťovny s tím, že firma využijetelevizních a rozhlasových spotů, plošných inzerátůpředevším v časopisech, citylights u cca 160 benzinových čerpadela direct mailingu pro své klienty.

Allianz zvolila agenturu Mark/BBDO. Kampaň směřuje celoplošněformou televizních a rozhlasových spotů a billboardů v objemu,který mluvčí Allianz Květoslava Voglová odmítla konkretizovat. Pojišťovna Generali zvolila reklamní Agenturu T.T.V. Výšerozpočtu odpovídá podle vedoucí oddělení reklamy a podporyprodeje Marcely Morávkové významu, který Generali tomuto produktupřikládá. Generali využije televizi, rozhlas, tisk, venkovníreklamu, kina, internet, klientský časopis apod.

Česko-rakouská pojišťovna má agenturu Midas. Firma nepočítá srozsáhlou reklamní kampaní na podporu prodeje pojištěníodpovědnosti a vynaložené náklady odpovídají stanoveným cílům,řekla mluvčí pojišťovny Marie Malá. ČRP připravila informativníkampaň o zavedení nového pojistného produktu prostřednictvíminzerce v tisku, televizi a rozhlasu, rozhovorů apod.

Komerční pojišťovna zadala kampaň na povinné ručení agentuřeMertis. Přesný objem prostředků mluvčí Zdeněk Smetana nesdělil stím, že řádově se rozpočet pohybuje v desítkách miliónů korun.Komerční pojišťovna zvolila televizní a rozhlasovou reklamuformou sponzoringu, rozhlasové spoty, tisk, billboardy a poutače,reklamu v dopravních prostředcích, direct mailing apod.

Česká podnikatelská pojišťovna využívá služeb dvou reklamníchagentur Avant Bozell a Merit. Podle Radky Novotné z marketinguplánuje firma vynaložit 15 miliónů korun na spoty v rozhlase atelevizi, inzerci v tisku, billboardy apod.

Chmelařská pojišťovna spolupracuje s public relationsagenturou Ariston. Objem prostředků odpovídá plánovanému počtusmluv z povinného ručení. Konkrétní výši výdajů na reklamu nenímožné sdělit, řekl vedoucí odboru marketingu a reklamy VladimírUjec. Chmelařská pojišťovna bude využívat především aktivit zoblasti public relations.

Nový zákon o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenouprovozem motorového vozidla tzv. povinném ručení je účinný od 30.června. Zrušil monopol České pojišťovny na poskytování povinnéhoručení a majitelům vozidla ukládá, aby do konce roku uzavřelinovou smlouvu s některou oprávněnou pojišťovnou. Licenci naposkytování povinného ručení získalo v průběhu října letošníhoroku 11 pojišťoven z 13, které o ni zažádaly.

Zdroj: ČTK

Autor článku