Zvolit pojišťovnu pomohou makléři

03.11.1999 | ,
Ručení


Bezplatně poradí klientům při sjednávání "povinného ruče...

Bezplatně poradí klientům při sjednávání "povinného ručení" makléřské pojišťovací společnosti

Bezplatně poradí klientům při sjednávání "povinného ručení" makléřské pojišťovací společnosti. Na rozdíl od běžných pojišťovacích agentů představí zájemcům nabídku všech pojišťoven.

Ve snaze přilákat co nejvíce zákazníků nabízejí pojišťovny povinné ručení většinou v několika variantách. V praxi si tak klient bude muset vybrat konkrétní pojištění přibližně z 25 - 30 možností, které ses neliší pouze cenou, ale i bonusovým systémem. Rozdílná je i výše odpovědnosti za škodu a nabídku doprovodných služeb. Jelikož motoristé musejí sjednat smlouvu nejpozději do konce roku, není většinou v jejich silách se v široké nabídce orientovat a dané produkty porovnat. Pomoci by měly pojišťovací makléřské společnosti.

Prodejce, nebo makléř ?

Ačkoliv pojmy zprostředkovatel a makléř bývají často zaměňovány, rozdíl mezi nimi je podstatný. Prodejce (zprostředkovatel) většinou působí individuálně a nabízí produkt jedné, výjimečně několika málo dalších pojišťoven. Jeho hlavním cílem je produkt prodat a dosáhnout tím zisku. Uzavírá smlouvu s příslušnou pojišťovnou, většinou podniká na vlastní živnostenský list. Naproti tomu makléřská (poradenská) společnost má za sebou potřebné analytické zázemí a poskytuje komplexní služby. Makléř se snaží nalézt nejvhodnější a nejpřesnější produkt podle konkrétních požadavků klienta a nabídne výběr z produktů všech pojišťoven, které získaly licenci.

Zákazník tak pozná během jedné konzultace nabídku všech navzájem si konkurujících pojišťoven a vybere si možnost, která mu nejvíce vyhovuje. "Prostřednictvím obchodní sítě 4000 - 5000 obchodních zájemců jsme schopni občanům představit nabídku všech 11 pojišťoven a pomoci jim v ideálním výběru. Upozorníme je například na to, že zvolená pojišťovna je nevýhodná kvůli velké vzdálenosti nejbližší pobočky a místa jejich bydliště či že pojistné krytí zvoleného pojištění pro ně není dostatečné. Konečná volba a rozhodnutí je však vždy zcela na zákazníkovi," říká Vratislav Hbern z makléřské pojišťovací společnosti IMG.

Zdroj: LN z 3. 11. 1999

Autor článku