Prodej nových osobních aut v zemích Evropské unie v lednu vzrostl o 12,9 procenta na 1,058.868 vozů. Zájem o auta podpořilo pokračování programu šrotovného v některých zemích západní Evropy. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnila evropská automobilová asociace ACEA.
Vlády v mnoha zemích zavedly v loňském roce šrotovné na podporu automobilového průmyslu, který těžce poškodila ekonomická recese. Za celý loňský rok prodej osobních aut klesl o 1,6 procenta. Automobilky se však obávají, že letošní rok bude obtížný, protože šrotovné v některých zemích již skončilo a v dalších skončí v letošním roce. Výrobci očekávají pokles evropského automobilového trhu letos o deset procent.
V zemích západní Evropy, které tvoří 15 starších členských států EU, počet registrací nových aut stoupl o 15,7 procenta. V novějších členských zemích EU, tedy včetně Česka a Slovenska, se počet registrací propadl o 23,5 procenta. ACEA dodala, že prodej v zemích EU bez Kypru a Malty a na Islandu, v Norsku a ve Švýcarsku se zvýšil o 13 procent. V Německu se lednový prodej snížil o 4,3 procenta. Německo je největším automobilovým trhem v Evropě a šrotovné zde skončilo již na začátku září.



Electra dorazila do Česka a tentokrát to není ta Baťova. Hlavní roli hrají elektromobily
Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
