Nejpozději třicátého listopadu by měl polský prezident Aleksander Kwaśniewski podepsat nový daňový zákon, má-li od 1. ledna 2000 vstoupit v platnost. Kontroverzní návrh byl po většinu roku předmětem nejen odborného zkoumání a stovek ne vždy věcných připomínek, ale také ostré politické hry.
Pomohla teprve pohrůžka vicepremiéra a ministra financí Leszka Balcerowicze, který byl předkladatelem této klíčové reformy, že podá demisi, na což polská měna reagovala prudkým oslabením. Nakonec obě komory parlamentu zákon v závěru minulého týdne schválily, avšak prezidentův podpis ještě není jistý. "Cokoli prezident udělá, bude to špatně," napsala včera Rzeczpospolita v narážce na blížící se volby. "Podepíše-
li, popudí Svaz demokratické levice i středo-levicové voliče, podle nichž nový daňový systém poškodí nejchudší. Pokud uplatní právo veta, nařknou ho z torpédování programu vlády."Daňové zatížení by se mělo postupně snižovat, a to u daní z příjmu fyzických osob z nynějších tří sazeb 19, 30 a 40 % na 18 a 28 % v roce 2002, firemní zdanění z 34 na 22 % v roce 2004.
Zdroj: HN z 23. 11. 1999



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
