Chráníme tak totiž jejich zájmy. Úhrada platební kartou by pro české klienty měla smysl jen pro prodej cizích měn, tj. v situaci, kdy si klient cizí měnu kupuje. Málokdo ale ví, že tyto karetní operace jsou zatížené poplatkem, který jde k tíži klienta! Zdánlivě výhodná směna se tak po započtení poplatku změní ve velice nevýhodnou operaci. Už poplatek ve výši 2% způsobí kurzový rozdíl větší, než je kurzový rozdíl mezi běžnými a VIP prodejními kurzy. Řešení je přitom jednoduché. Navštívit některý z bankomatů v okolí, vybrat si potřebný objem českých korun a směnu realizovat standardním způsobem v hotovosti.
Zahraniční turisté řeší obdobnou situaci při nákupu českých korun. Zde platí stejná pravidla a navíc by došlo při stržení částky k dvojímu přepočtu. Nejprve bychom klientovi přepočítali cizí měnu naším kurzem na CZK a následně by při zaúčtování došlo k přepočtu z ekvivalentu CZK na měnu, ve které má klient vedený účet, kurzem banky.
Pro zahraničního klienta by to ve skutečnosti nebylo tak drastické, byť i v tomto případě by si banka zřejmě za transakci započítala poplatek, jenom by ve skutečnosti namísto např. 100 EUR nakoupil české koruny za trošku vyšší částku. I v tomto případě je nejjednodušším, a pro klienta nejvýhodnějším řešením, prostý výběr z bankomatu a žádná další operace není nutná.
Jak je patrné, karetní operace a hotovostní směny nejdou příliš dohromady, a to platí nejen u nás, ale i v zahraničí. Takže pokud potřebujete jako turista v zahraničí místní měnu a máte jen platební kartu, jednoduše si vyberte potřebnou částku z bankomatu. Je to nejvýhodnější způsob, jak si opatřit dodatečnou hotovost. Jestliže si potřebujete nakoupit cizí měnu, vyberte si české koruny nejprve z bankomatu a teprve pak navštivte směnárnu.
Směnárna Exchange s.r.o. – Směnárna pro Čechy - Kaprova 15, Praha 1. ![]()



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
