Pojištění si lidé čím dál častěji kupují i v bance

12.12.2003 | , Finance.cz
POJIŠTĚNÍ


perex-img Zdroj: Finance.cz

Lidé si čím dál častěji kupují pojištění nejen u pojišťovacích poradců, ale také v bankách. Důvod je zřejmý: pod jednou střechou zde získají bankovní, pojišťovací i další finanční služby, a ušetří tak čas i peníze.

"Zájem o koupi pojištění v síti ČSOB se letos prudce zvýšil, a to jak u životních, tak u neživotních pojištění," říká ředitel bankopojištění ČSOB Jaroslav Vaněk a doplňuje: "Meziroční nárůsty předepsaného pojistného se u některých druhů pojištění pohybují v desítkách, ale i ve stovkách procent."

Podobně jako v řadě zemí západní Evropy se tak i v Česku banky postupně stávají jedním z významných distribučních kanálů pro prodej pojištění. Například ve Francii či Španělsku činí podíl bankopojištění na celkových prodejích životního pojištění již zhruba 60 procent, v Holandsku, Belgii či Velké Británii je to kolem 25 až 30 procent.
 
"Prostřednictvím ČSOB v současnosti nabízíme celou řadu pojištění, která jsou buď shodná s našimi běžnými produkty, nebo jsou speciálně upravena pro potřeby bankovních klientů. Bankovní přepážky přitom slouží především k prodeji jednodušších pojistných produktů, s výběrem složitějších druhů pojištění pomáhají klientům naši osobní pojišťovací poradci," uvádí místopředseda představenstva a ředitel obchodní divize ČSOB Pojišťovny Jiří Morávek.

Bankovní prodej se rychle rozvíjí například u pojištění spotřebitelských úvěrů, které zajišťuje dlužníky pro případ, že by půjčený obnos nemohli splácet. Z celkového počtu více než 63 tisíc spotřebitelských úvěrů, které ČSOB dosud poskytla, jich je pojištěno 83 procent, přitom u úvěrů poskytnutých za leden až listopad letošního roku dosahuje propojištěnost dokonce téměř 95 procent. Přes 25 tisíc klientů již letos v ČSOB uzavřelo také pojištění ztráty či krádeže platební karty a dalších více než 66 tisíc klientů si zde sjednalo cestovní pojištění. Jen za prvních deset měsíců letošního roku se tak na přepážkách ČSOB a Poštovní spořitelny prodalo cestovní pojištění za 17,4 milionu korun, což je o 44 procent více než za celý loňský rok. V tomto čísle přitom není započteno cestovní pojištění, které se nabízí jako součást platební karty.

Největší úspěch však letos zaznamenalo nové jednorázové životní pojištění s garantovaným výnosem Optimal Profit, které se v obchodní síti ČSOB poprvé objevilo letos v srpnu. Za pouhé čtyři měsíce od počátku prodeje dosáhlo předepsané pojistné více než 234 milionů korun.

"Tyto výsledky ukazují, že dlouhodobá orientace ČSOB Pojišťovny na rozvoj bankopojištění si u klientů získává čím dál větší oblibu. Podíl ČSOB na celkových prodejích našich pojištění se rychle zvyšuje a u životního pojištění již přesáhl jednu třetinu," uvedl Jiří Morávek.

Zdroj: ČSOB Pojišťovna

Autor článku

 


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: POJIŠTĚNÍ