To pravděpodobně odráží rostoucí strach řady Řeků z chaosu spojeného s eventuálním euro-exitem. Syriza ale dál zůstává silná a pokud obsadí ve volbách první místo (a získá bonus pro vítěze), hlavní politické strany (Nová demokracie a Pasok) nebudou mít šanci sestavit vládu. I když by ji ale sestavili, budou pravděpodobně chtít s Unií a MMF mluvit o přepsání naordinovaných úsporných kroků. Ochota Německa znovu otevírat mnohokrát přepsanou řeckou cestovní mapu je přitom velice nízká... V tomto týdnu si to budeme mít možnost připomenout, čeká nás po delší době další evropský summit.
Na víkendovém summitu G8 bylo Německo znovu tlačeno k větší orientaci na růst, a to jak ze strany svých evropských sousedů (Francie, Itálie), tak z USA. Po vyčerpávajícím jednání údajně kancléřka Merkelová spolu s ostatními lídry G8 sledovala, jak Bayern Mnichov prohrál v penaltovém rozstřelu finále ligy mistrů...nálada na bodu mrazu Pro Německo bylo ale G8 pouze zahřívacím kolem před středečním Evropským summitem, na kterém se mají řešit právě možnosti podpory růstu a otázka zastavení eventuální řecké nákazy. Německo zatím pravděpodobně nebude chtít ani slyšet o jakémkoliv zmírňování rozpočtových cílů pro Řecko a eventuálním navyšování řeckého záchranného balíku. Může ale nakonec podpořit pro-růstové projekty ze společných evropských zdrojů (strukturální projekty) - to sice problémy na periferiích nevyřeší, ale bude to pěkné politické gesto. Důležitější bude, zda tváří tvář nebezpečí řeckého euro-exitu, Němci kývnou také na rozšíření pravomocí záchranných fondů. Budou čelit velkému tlaku na to, aby nový záchranný fond (ESM) mohl přímo a flexibilně pomáhat všem evropským bankám v potížích. To je v tuto chvíli zásadní především pro Španělsko, které zažívá raketový nárůst špatných úvěrů (meziroční nárůst přes 30%).
Jan Bureš, hlavní ekonom Era Poštovní spořitelny



Svatý grál ctitelů supersportů: Lamborghini Miura slaví 60 let
Dobrá zpráva pro důchodce. Od příštího roku mohou jezdit bez papíru
Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
