Pojišťovny mají ze zákona povinnost zohlednit v ceně povinného ručení předchozí bezeškodní průběh formou slevy, které se říká bonus. Konkrétní úroveň bonusů se vypočítá jako součet celých měsíců, za které byl pojistník pojištěn u některé z pojišťoven. Opakem je potom malus, kdy se odečítají měsíce za případné pojistné události, které klient způsobil. Individuální historie pojistníka neboli škodní průběh, patří mezi nejdůležitější faktory při stanovení celkové výše pojistného za povinné ručení. Pojišťovny zavedly bonusový systém od 1. 1. 2000, což znamená, že klienti mohli do současnosti získat až 165 měsíců bezeškodného průběhu. Pro maximální slevu na pojistném však stačí dosáhnout alespoň 120 měsíců bezeškodného průběhu. V takovém případě má klient u většiny pojišťoven nárok na 50% slevu. „Jako jedna z mála pojišťoven nabízíme nejvyšší bonusovou úroveň, která představuje slevu 60 %. Klienti mohou ocenit i fakt, že maximální úroveň bonusu nabízíme po 84 měsících, což je na trhu nejkratší doba,“ uvádí Petr Baný, generální ředitel Triglav pojišťovny.
Více v článku Jak ušetřit maximum díky bonusu z povinného ručení na prodej.finance.cz.


Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
