Obchod prostřednictvím internetu získává stále silnější pozice: za uplynulý rok doáhl e-commerce v Evropě obratu 3,5 miliardy euro. Dokazuje to výzkum Boston Consulting Group, provedný mezi 550 podnikateli. Tato poradenská firma očekává, že do konce roku dojde k dalšímu nárůstu e-commerce až do výše devíti milirad euro.
Přestože obchody tohoto druhu rostou v Evropě mnohem rychleji než ve Spojených státech, experti odhadují, že starý kontinent je o 18 měsíců pozadu. V USA se celkový podíl e-commerce na obchodním obratu pohybuje kolem 1,2 procenta, zatímco v Evropě jde o pouhá 0,2 procenta. V některých odvětvích jako turistika není rozdíl natolik výrazný. Ovšem co se týká komunikační tech
niky, zde jsou evropští výrobci za svými americkými konkurenty pozadu. Kolem 60 procent e-commerce byl uskutečněn v německými a britskými firmami.Také Skandinávie zažívá v této oblasti značný boom, a to v porovnání e-commerce na jednoho obyvatele. Poněkud horší je situace ve Francii, Itálii a Španělsku. Tyto skuliny využívají američtí podnikatelé, kteří se snaží díky internetu proniknout na evropský trh. Zkušenosti ukazují, že právě prostřednictvím internetu byli Američané schopni ovládnout 20 procent trh
.Zdroj: HN z 29. 2. 2000