... V rámci regionu střední a východní Evropy je Česká republika na druhé pozici, první je Polsko. Podle odborníků má český trh leasingu nemovitostí i nadále velký potenciál pro růst. Jeho možnosti vidí především v oblasti středně velkých podniků a veřejného sektoru.
Přestože leasing nemovitostí v České republice meziročně vzrostl o více než 25 %, stále u nás není využíván tolik, jako v Evropě. „Firmy i veřejné instituce v České republice se ještě nenaučily plně využít možností leasingu nemovitostí,“ říká Jiří Pulz, generální tajemník České leasingové a finanční asociace. „Pokud si chtějí pořídit nemovitost, jdou si obvykle půjčit peníze do banky. To je však pouze jedna z možností financování stavby,“ dodává.
Leasing nemovitostí má ve srovnání s bankovním úvěrem několik předností. Díky tomu, že je leasingová společnost majitelem pořizované nemovitosti, stačí zákazníkovi k jejímu pořízení menší množství vlastních finančních prostředků. Leasing je také velmi variabilní formou financování. Navíc leasingová společnost zpravidla zajistí veškeré činnosti související s pořízením a správou nemovitosti.
Velké možnosti růstu leasingu nemovitostí jsou v oblasti veřejného sektoru. „Řadu činností spojených s pořízením nemovitosti přenese v případě leasingu veřejný subjekt na leasingovou společnost a nemusí se tak zabývat aktivitami, které primárně nesouvisejí s jeho činností,“ říká Tomáš Velemínský, jednatel společnosti Immorent ČR. „Kromě toho, splátky leasingu lze považovat za nájemné, takže nenavyšují veřejný dluh limitovaný Maastrichtskými kriterii,“ dodává.
U malých a středně velkých podniků je situace obdobná. „Leasing redukuje úvěrové zatížení firem, které tak získají možnost snáze získat prostředky na financování jiných aktivit,“ říká Friedrich Trumminger, ředitel sekce leasingu nemovitostí společnosti CAC Leasing. „Leasing nemovitostí bude po zavedení pravidel Basel II pro středně velké společnosti ještě atraktivnější. Nezhoršuje totiž kvótu vlastního kapitálu,“ dodává.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
