"I nadále se inspektoři nejčastěji setkávali s tím, že prodávající neinformovali spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb v souladu s cenovými předpisy. Zejména ho pak neseznámili s konečnou cenou, tj. cenou po slevě," uvedl mluvčí inspekce Jiří Fröhlich.
Nejvyšší pokutu loni inspekce uložila obchodnímu řetězci Penny Market. Celkem dostal 41 sankcí ve výši 5,2 milionu korun. Společnost opakovaně porušovala zákon o ochraně spotřebitele, který mimo jiné prodejci ukládá účtovat za stejnou cenu, s jakou byl spotřebitel seznámen v okamžiku nabídky. "Zákazník tak mohl v tomto supermarketu v avízovaných slevových akcích koupit například prací prášek, kdy rozdíl mezi účtovanou cenou a deklarovanou slevou byl až 67 Kč nebo jeden kus dárkového setu nápojů, kdy deklarovaná cena byla 199 Kč a účtovaná cena byla 249 Kč," dodal Fröhlich.
Inspektoři loni za porušení předpisů během výprodejů uložili obchodníkům celkem 1801 pokut za uvedených 16,5 milionu Kč, což je o 392 pokut a téměř o 3,2 milionu Kč více než v roce 2015. Celkem ČOI provedla 5355 kontrol.
V 893 případech ČOI zjistila porušení povinnosti obchodníka informovat spotřebitele o konečné ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, tj. cenou po slevě. V 610 případech šlo o porušení zásady poctivosti prodeje.



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
