„Na tuto situaci musí naše pojišťovny reagovat,“ uvedl generální ředitel Kooperativy a předseda dozorčí rady ČPP Martin Diviš s tím, že úprava sazeb se bude týkat především nových klientů. Podle jeho slov způsobují nákladní vozidla a autobusy velký počet škod, přičemž roste i výše pojistného plnění. „Například průměrná výše odškodnění za škody na zdraví dosahuje dvojnásobku oproti situaci před deseti lety, přičemž vloni se meziročně zvýšila o deset procent. Největší riziko pak představují právě tahače a autobusy, u kterých odškodnění zvyšují i újmy na zdraví cestujících,“ upřesňuje Martin Diviš.
„Profitabilita povinného ručení je v tuto chvíli na hraně, je proto logické, že kategorie vozidel, které ze systému povinného ručení odčerpávají významnou část prostředků, budou muset také odpovídajícím způsobem do systému přispívat,“ zdůraznil generální ředitel ČPP Jaroslav Besperát.
Ke zvýšení nákladů na povinné ručení přispěly v posledních letech také legislativní opatření, nový Občanský zákoník a příspěvek do Fondu zábrany škod, ze kterého se například modernizuje vybavení pro složky integrovaného záchranného systému, nebo podporují programy zaměřené na bezpečnost silničního provozu. To vše by se mělo odrazit v pojistném, jehož výše však dlouhodobě stagnuje a patří k nejnižším v Evropě.
Kooperativa pojišťovna, a. s., Vienna Insurance Group
mkana@koop.cz, 605 203 282



Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
