Moderní technologie malých start-upů mění Česko

25.11.2019 | , Komerční banka
Komerční sdělení


Tisíce nových firem vznikají každý rok v Česku a zakládají je hlavně mladí lidé, kteří u toho využívají moderní technologie. Těmto start-upům už od roku 2013 pomáhá grantová soutěž Komerční banky „Nastartujte se“. Letošním vítězem se stal projekt Nesnězeno, jehož cílem je pomoci zabránit plýtvání jídlem.

„Až sto tisíc tun jídla končí ročně v českých restauračních zařízení takzvaně v koši. Je to obrovské plýtvání a my se pokoušíme to změnit. Pomocí naší mobilní aplikace nabízí restaurace zájemcům zbylé jídlo. I když jsme stále v počátcích, už na začátku října bylo do projektu zapojených více než 60 tisíc uživatelů. Před vyhozením se nám už podařilo zachránit desítky tisíc porcí jídla,“ vysvětlují Michaela Gregorová a Jakub Henni, kteří jsou zakladatelé a majitelé společnosti Nesnězeno, která letos vyhrála soutěž Nastartujte se

Druhé místo v ní získala firma Art Carbon, která se věnuje jedné z největších výzev současné doby – čistění pitných a odpadních vod. „V Česku, ale i ve světě, existuje dlouho neřešený problém znečištění vodních zdrojů mikropolutanty. To jsou látky pocházející například ze zemědělství, zdravotnictví, ale také z kosmetiky a čistících produktů. Jedná se o různé druhy pesticidů, herbicidů, fungicidů, léčiv, jejich metabolitů a dalších organických látek,“ říká Daniel Bouše, technický ředitel Art Carbon. 

Jak se dají využít zejména u mladých lidí dnes tolik populární webové platformy, pak předvádí společnost Xflow.cz, která v Nastartujte se dostala ocenění za třetí místo. Pomocí jednoduché platformy dává firmám i studentům šanci se navzájem poznat na jiné úrovni a snaží se jim poskytnout zázemí k budování dlouhodobě trvajícího a loajálního pracovního vztahu již od středoškolského věku jednotlivého zájemce.

Za originální řešení problému v online marketingu pak dostali letošní E15 Cenu veřejnosti projektu Nastartujte se Martin Wild a Daniel Wild, zakladatelé společnosti Marketum.cz. I oni využívají nejmodernější technologie. „Narazili jsme na problém, že celý trh reklam je nepřehledný, složitě se vyjednávají ceny a hledají vhodné prostory pro reklamu. Proto jsme se rozhodli založit Marketum.cz, abychom všechny nabídky na webech, sociálních sítích včetně influencerů, ale třeba i v časopisech, přidali na jedno,“ popisují pak svůj projekt bratři Wildové.

Články ze sekce: Komerční sdělení



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.