Podnikatelé by na pojištění neměli šetřit za každou cenu

22.03.2021 | , Kooperativa
Komerční sdělení


„Ani v této době by se podnikatelé neměli nechat unášet snahou ušetřit na pojistném za cenu omezení rozsahu pojistného krytí,“ upozorňuje na častou chybu ředitel Úseku pojištění majetku a odpovědnosti v Kooperativě Radek Starosta.

Ne všichni podnikatelé doceňují důležitost pojištění pro své firmy. Co byste jim vzkázal?

Z hlediska potřeby pojištění je celkem jedno, čím se firma či živnostník zabývá. Bez jakékoli nadsázky mohu říci, že pojištění potřebují všichni podnikatelé a živnostníci, bez ohledu na provozovanou činnost či výši obratu. Existují rizika, která ohrožují firmy, každého podnikatele obecně, bez výjimky. Jde především o živelní rizika – požár, povodeň či vichřice si nevybírá, i odpovědnosti za škody způsobené vaším podnikáním se nezprostíte. Na druhé straně v souvislosti s určitým oborem podnikání jsou spojena speciální rizika. Vlastník výrobní firmy pravděpodobně doplní své pojištění o strojní rizika, provozovatel restaurace zase o odpovědnost za výrobek. Zkrátka obchodník, řemeslník, výrobce, hoteliér či poskytovatel služby a také vlastník či správce bytového domu, administrativní budovy by měl mít jistotu, že v případě škody bude mít prostředky na její uhrazení. Pojištění TREND zahrnuje průvodce pojištěním, který umožní velmi dobře zanalyzovat potřeby podnikatele a správně nastavit parametry pojistné smlouvy, což prakticky eliminuje rizika plynoucí z nesprávně sjednaného pojištění. 

TREND se přesunul do on-line prostředí, bude sjednání smlouvy prostředí jednodušší?  

Musíme jít s dobou, proto jsme TREND převedli na online platformu systému konsolidovaného nástroje získatele. Tím by se mělo zjednodušit i sjednání smlouvy. Zároveň jsme reagovali na současnou situaci, kdy je osobní setkávání stále obtížnější a díky nové verzi TRENDu je možné využít distanční způsob sjednávání pojištění, tj. “bez nutnosti se potkat“ a uzavřít pojistnou smlouvu formou prodeje na dálku nebo podepsáním zaručeným digitálním podpisem. Jako další obrovskou výhodu vnímám, že je možné individualizovat podmínky dané pojistné smlouvy, při zachování standardního rámce. Segment SME je velmi živý a je třeba prakticky ze dne na den reagovat na změny, které tržní prostředí přináší. Nový TREND nám to elegantně umožní. Samozřejmě přichází i s řadou produktových vylepšení. 

Můžete nám novinky trochu více představit?  

Určitě, snažili jsme se připravit něco nového pro širokou škálu podnikání, služby, obchody nebo i dopravce. Například připojištění zkázy zásob nejčastěji využijí obchody s potravinami. Škody jim budeme hradit v případě poruchy chladícího zařízení nebo výpadku elektrické energie. Autobazary nebo autosalony si pak mohou připojistit motorová vozidla s přidělenou registrační značkou, a to jako movité předměty-zásoby. Budou tak mít jistotu, že v případě jejich poškození v showroomu nebo na prodejní ploše získají od pojišťovny odpovídající náhradu. A například pojištění odcizení a vandalismu si mohou podnikatelé rozšířit také o zahradní nábytek, což je vhodné pro restaurace a jejich venkovní zahrádky, nebo lešení, to jistě ocení stavební firmy. A nové je také odcizení mobilního elektronického zařízení z motorového vozidla, škody po sprejerech nebo připojištění asistenčních služeb. A to, předpokládám, ocení všichni. 

Asistenční služby pro podnikatele nejsou právě obvyklé. Na co se mohou těšit? 

Asistenční služby si mohou připojistit ve dvou variantách. V té základní získají dva asistenční zásahy ročně, kde jim zajistíme příjezd, práci technika spojenou s odstraněním nouzové situace, následně i základní úklid místa pojištění. A to do limitu 5000 Kč na jeden zásah. V rozšířené variantě pak navíc mohou využít ještě i právní a daňovou asistenci v podobě telefonické konzultace nebo IT konzultace, včetně opravy nebo úpravy SW počítače prováděné IT technikem cestou vzdáleného připojení. 

Autor článku

Komerční sdělení  

Články ze sekce: Komerční sdělení