Dodavatelé energií: Koho zákazníci nejvíce doporučují?

21.06.2021 | , MND
Komerční sdělení


Agentura STEM/MARK zveřejnila začátkem roku 2021 výsledky průzkumu, ve kterém zákazníci hodnotili spokojenost se svým dodavatelem energií, ale také to, zda by ho doporučili svým přátelům a známým.


 

A kdo je tedy nejvíce doporučovaný? Titul nejdoporučovanějšího dodavatele energií získaly MND, Moravské naftové doly

Výzkum byl proveden na velkém vzorku 2 223 českých domácností. Respondenti byli dotazováni, do jaké míry by svého dodavatele energií doporučili. Nejvyššího hodnocení dosáhly v porovnání s ostatními dodavateli energií právě MND, Moravské naftové doly. Zákazníci jsou tedy v porovnání se zákazníky jiných dodavatelů nejvíce ochotni doporučit právě MND.

„Vysoká míra ochoty zákazníků nás doporučit dále svým přátelům a známým nás velmi těší a je pro nás současně i velkým závazkem, protože takové doporučení není vůbec běžné. Získaného pomyslného titulu „nejdoporučovanější dodavatel energií“ si proto velmi vážíme
a vynaložíme maximum úsilí pro naše zákazníky i v budoucnu,“ komentuje Jan Sýkora, ředitel marketingu a komunikace.

Následující graf ukazuje pořadí jednotlivých dodavatelů energií.

Zdroj: STEM/MARK, NPS studie, 1/2021

V rámci výzkumu byla použita metoda NPS (Net Promoter Score). Ta vyhodnocuje míru, s jakou by respondent doporučil přátelům nebo známým svého dodavatele. Hodnota NPS nabývá rozpětí mezi 100 a −100. Čím blíže je 100, tím více zákazníci danou firmu doporučují, a naopak. Z výzkumu vyplynulo, že získat od zákazníků doporučení je v energetice obtížné. Průměr NPS celého odvětví se pohybuje jen kolem 11 a běžná jsou i záporná čísla. Proto je pozitivní výsledek MND (35) vysoce nadprůměrný a míra doporučení zákazníků je pro energetiku u MND mimořádná.

Proč je výhodné odebírat energie od MND?

MND svým zákazníkům hlídají ceny plynu a elektřiny tak, aby jim zůstaly výhodné dlouhodobě. Plyn z první ruky získávají zákazníci přímo od těžaře, bez zbytečných prostředníků, automaticky s 6% slevou jako prémií za věrnost.

Zákazníci MND mají k dispozici bezplatnou zákaznickou linku, na kterou mohou volat sedm dní v týdnu od 8 do 20 hodin, a kde jim operátor pomůže s jakoukoliv životní situací spojenou s energiemi. Jednat se může nejen o nezávaznou kalkulaci a zjištění úspor na energiích, ale i třeba o převod energií v důsledku stěhování. 

MND nabízí srozumitelné dokumenty, díky kterým je zákazníkům hned od počátku jasné, jaké jsou podmínky spolupráce. Navíc je možné vyřídit je bez zbytečného papírování a chození na pobočky. Všechny je totiž možné podepsat online přes mobil nebo počítač. Snadno, jako při převzetí zásilky od kurýra. 

Správnou volbou dodavatele mohou zákazníci ušetřit nemalé peníze. Nadcházející topná sezóna se blíží, proto je právě teď vhodný čas si prověřit cenovou výhodnost stávajících odběrů energií, srovnat podmínky dodávek i s jinými dodvateli a zvážit případnou změnu. MND je sázkou na jistotu správné volby dodavatele energií.

Autor článku

Komerční sdělení