Spotřebitelé ve Francii spatřují vývoj hospodářství své země v růžových barvách - poprvé od roku 1987 se letos v dubnu ukazatel spotřebitelské důvěry rekordně zvedl na dva body z minus dvou bodů v prosinci až březnu. Jen loni v listopadu byla "důvěra" na neutrální nule.
Jak včera uvedla agentura Bloomberg, příznivý vývoj tohoto indexu je zejména určen poklesem nezaměstnanosti, která Francii tísní již dlouhé roky. Francouzská ekonomika nyní vytváří pracovní příležitosti nejrychleji za poslední tři desetiletí, neboť podniky se snaží uspokojit rostoucí export i domácí spotřebu. Míra nezaměstnanosti, která se před třinácti roky vyšplhala na poválečný rekord 12,6 pr
ocenta, klesla už letos v březnu na 10 procent, což je nejnižší úroveň za posledních osm let.Důležitým faktorem stoupající spotřebitelské důvěry jsou také vyhlídky na pokles daňového zatížení, které nedávno vl
áda Lionela Jospina vyhlásila. Podle agentury Bloomberg je ukazatel spotřebitelské důvěry klíčový pro určení výdajů domácností, neboť ty představují více než polovinu hrubého domácího produktu (HDP). Francouzská vláda očekává, že letos dosáhne růst HDP velmi slušných 3,4 až 3,8 procenta po loňských 2,9 procenta. Kladným momentem je, že Francouzi začínají více spořit.Zdroj: HN z 4. 5. 2000