Češi nejvíce šetří na stravování v restauracích a na vybavení do domácnosti, ukazuje to průzkum PromoCodius

01.11.2023 | , PROMO Codius
Komerční sdělení


Třebaže inflace klesá, na cenách spotřebního zboží a služeb se pokles příliš neprojevuje. Češi tak dále šetří – přičemž nejvíce se snaží uskromnit na restauračním stravování a také na novém vybavení do domácnosti a domácích potřebách obecně – ukazují to výsledky z nedávného průzkumu expertů z PromoCodius.

Zdroj foto: dojila / Shutterstock.com

Inflace klesá, ceny spotřebního zboží i služeb však nadále dosahují rekordních hodnot

Přes osmdesát procent českých spotřebitelů stále mění své nákupní návyky ve snaze ušetřit. Omezují zejména své výdaje za stravování mimo domov – do restaurací chodí o téměř 50 % méně z nich. Další položkou na seznamů výdajů českých domácností, která byla výrazně seškrtána, patří dovolená. V tomto roce od drahé dovolené upustilo přes 38 % Čechů. V době ekonomické krize také upadá zájem českých spotřebitelů o nové vybavení do domácnosti a o domácí potřeby obecně – jejich nákup odkládá téměř 40 % Čechů.

Na čem mají Češi snahu ušetřit nejvíce?

Stravování v restauracích, hospodách, návštěva barů a dalších obdobných podniků (téměř polovina Čechů)

  • Nové vybavení domácností a domácí potřeby (téměř 40 % českých spotřebitelů)
  • Dovolená u moře i v tuzemsku (téměř 39 % českých spotřebitelů)
  • Zájmové činnosti, jako je zábava, kultura a sport (téměř 30 % Čechů)

Rekordní ceny mění nákupní chování spotřebitelů

Nejistá finanční situace, neklesající vysoké náklady na bydlení a energie a rekordně vysoké ceny spotřebního zboží i nadále ovlivňují nákupní chování českých spotřebitelů, jak vyplývá z průzkumu PromoCodius, který představila Irina Yefremenko – expertka ze slevové platformy PromoCodius. „Pouze každý pátý Čech uvedl, že není nucen šetřit. Zbylá většina českých spotřebitelů si utahuje opasky, nakupuje zboží ve slevách, akcích a hledá další způsoby, jak ušetřit“, uvedla Sklyarova.

Růst průměrných příjmů totiž v ČR probíhá mnohem pomaleji a zaostává za růstem inflace – jinými slovy za stejné množství peněz lze nakoupit méně a tento rozdíl není vykompenzován vyšším platem, což vede k nutnosti šetřit.

Češi tak stále častěji nakupují ve slevách, uplatňují slevové kódy Promocodius, využívají nejrůznější akce a také se častěji uchylují k nákupu levnějších privátních značek. Na popularitě také stoupají slevové kupony a propagační kódy, které ještě donedávna Češi používali zejména k nákupům oblečení, obuvi nebo spotřební elektroniky.

S rekordními cenami je však v současnosti hojně vyhledávají i na běžné nákupy produktů denní potřeby a na rychloobrátkové zboží, jako jsou potraviny, léky, kosmetika, drogerie a čisticí prostředky do domácnosti – zájem vzrostl například o Tescoma slevový kupon https://promocodius.com/cz/obchody/tescoma-sleva k výhodnějšímu nákupu domácích potřeb.

Zejména při nákupu potravin v supermarketech pak čeští spotřebitelé v porovnání o téměř 25 % častěji sáhnou po privátní značce řetězce. Důvod je jednoduchý – privátní značky bývají levnější, nižší cena však automaticky neznamená nižší kvalitu produktu.

PromoCodius je online platforma, která nabízí aktuální kupóny, nabídky a slevy pro tisíce známých a předních prodejců. Založena byla v roce 2016. Působí na Ukrajině, v České republice, Polsku, na Slovensku, v Rumunsku, Švédsku, Dánsku, Finsku, Norsku, Španělsku, Mexiku, Spojených státech a Turecku.

Autor článku

Komerční sdělení  

Články ze sekce: Komerční sdělení