Individuální vzdělávání na základní škole umožňuje rodičům, aby jejich dítě plnilo povinnou školní docházku doma. Tento režim podléhá schválení ředitele školy a žák musí dvakrát ročně prokázat přezkoušením, že zvládá učivo daného ročníku. Na střední škole zákon obdobnou možnost rovněž připouští, ale v praxi je uplatňována spíše výjimečně – často jen ze zdravotních nebo mimořádných rodinných důvodů. I zde je nutné povolení školy a dohoda o individuálním vzdělávacím plánu.
Mnoho rodičů a studentů přesto volá po větší volnosti ve studiu i na středoškolské úrovni. Důvody jsou různorodé: někdo potřebuje skloubit vzdělávání se sportovní nebo uměleckou kariérou, jiní chtějí uniknout ze stresujícího prostředí tradiční školy nebo vyhledávají možnost učit se v klidnějším, známém prostředí vlastního domova. Právě pro tyto zájemce představuje řešení kombinovaná forma studia, kterou nabízí například Evropská Akademie vzdělávání.
Studium na Evropské Akademii probíhá tak, aby respektovalo životní rytmus a potřeby každého studenta. Docházka je omezená na několik dnů v měsíci, značná část výuky probíhá online formou s důrazem na samostatnou práci a vedení studenta pedagogem. Škola poskytuje bohaté podpůrné materiály – video přednášky, skripta i učebnice – a zároveň nabízí možnost konzultací prakticky kdykoli. Studenti mají k dispozici tým učitelů, kteří se jim skutečně věnují. Tento „student-centric“ přístup klade důraz na individuální podporu, přímou zpětnou vazbu a respekt k osobnímu tempu studia.
Zatímco tradiční model výuky klade důraz na plošnou výkonnost a přítomnost ve škole, moderní formy vzdělávání, jako je ta na Evropské Akademii vzdělávání, umožňují studovat efektivně, bez zbytečného stresu, a přitom dosahovat kvalitních výsledků. Domácí výuka na střední škole tak sice není běžná v klasickém smyslu, ale díky promyšlené organizaci a online prostředí jí kombinované studium s výhodou odborného vedení a zajištěné kvality bravurně konkuruje. Pro mnoho studentů a jejich rodin tak představuje ideální kompromis mezi samostatností a podporou odborníků.
Zdroj: www.europeanacademy.cz