Dráhy zdražují a připravují nové spoje

17.05.2000 | ,
MAKRODATA A EU


perex-img Zdroj: Finance.cz

Téměř o tři stovky vlakových spojů více bude denně jezdit od zavedení nového jízdního řádu Českých drah

měř o tři stovky vlakových spojů více bude denně jezdit od zavedení nového jízdního řádu Českých drah.
PRAHA Nový grafikon vejde v platnost k 28. květnu 2000. Každý den pak vyjede v průměru 7238 vlaků.
"Přestože došlo k navýšení spojů, náklady na provoz
se snížily a produktivita práce se zvýšila," uvedl generální ředitel Českých drah Dalibor Zelený a dodal, že za poslední rok produktivita práce vzrostla o 11 procent. Vzhledem k tomu, že bude zapotřebí o 22 lokomotiv méně v osobní dopravě a o 114 lokomotiv v nákladní dopravě, dojde ještě v letošním roce ke snížení stavu zaměstnanců Českých drah o 3500 lidí, z toho o 599 strojvedoucích.

Díky pokračující výstavbě železničních koridorů Děčín-PrahaBřeclav a Břeclav-PřerovOstrava dojde také ke zrychlení některých spojení. Především u vlaků EuroCity (EC) a InterCity (IC) směrem do Německa a na Slovensko, které budou jezdit rychlostí až 160 km/h. Podle nového grafikonu dojede vlak EC z Prahy do Brna za 2 hodiny a 42 minut, což je proti současnému jízdnímu řádu zr

ychlení o devatenáct minut. Jak uvedl ředitel obchodně-provozní divize Jaroslav Kocourek, dojde s platností nového grafikonu také k některým změnám v tarifech. "Ceny se zvýší v průměru o deset procent. Především u delších vzdáleností," říká Kocourek a dodává: "U kratšího pásma dojde naopak ke zlevnění. Navíc vejde v platnost celá řada různých nových slev."

Podle nového jízdního řádu se také sníží příplatek na vlak IC z nynějších šedesáti korun na polovinu. Po jednáních, která vedly ČD s bavorskými a saskými představiteli, zůstanou zachovány takzvané víkendové jízdenky. Cestující, kteří si koupí jízdenku na hraniční přechod se SRN, budou moci i nadále o sobotách a nedělích jezdit na tuto jízdenku u našich sousedů vlakem bezplatně. A naopak.

Podle Kocourka dráh

y doufají, že dojde k podobné shodě také s Rakouskem. V nákladní dopravě je největším problémem nesolventnost podniků, které dluží ČD téměř 700 milionů korun. "Jde především o velké podniky s účastí státu," řekl Zelený a dodal: "Jen Nová huť a Vítkovice nám dluží asi čtvrt miliardy V těchto případech postupujeme velmi taktně." České dráhy neplánují v blízké budoucnosti zrušení dopravy na některé z tratí, jak se tomu stalo před několika lety na trase Nové Sedlo u LokteKrásný Jez. "Na této trati je zavedena náhradní autobusová doprava, neboť dráhy nemají 50 milionů na její opravu. Přesto o prodeji této trati neuvažujeme," uzavírá Kocourek.

Co chystají České dráhy nového

snížení příplatku na vlaky InterCity z 60 na 30 korun

snížení tarifu z 8 na 6 korun v pásmu do šesti kilometrů

zvýšení jízdného o 10 % na větších vzdálenostech

zvýšení cen dovozného za cestovní zavazadla o 5 korun

Nové druhy slev

Sleva ČD Tip: určena pro společné cesty 2 až 5 cestujících ve II. vozové třídě pro cestu tam a zpět. Výše slevy cca

20 %

Zpáteční sleva: poskytuje se při zakoupení zpáteční jízdenky pro II. vozovou třídu.

Junior pas ISIC: pro studenty do 26 let, kteří jsou držiteli karty ISIC. Výše slev 30 % na jízdenky ve II. vozové třídě.

10 % u jízdenky Junior tour.

Zdroj: LN z 17. 5. 2000

Autor článku

 

Články ze sekce: MAKRODATA A EU