Roste zájem o předplacené služby mobilních operátorů

22.05.2000 | ,
MAKRODATA A EU


perex-img Zdroj: Finance.cz

Přesná čísla sice RadioMobil i EuroTel tají, nicméně většina nových zákazníků využívá před-placené služby

Přesná čísla sice RadioMobil i EuroTel tají, nicméně většina nových zákazníků využívá před-placené služby. Uživatelé předplacených služeb, tedy Go, Twist či Oskaret, získávají stále větší podíl na celkovém počtu zákazníků mobilních operátorů. "Nárůst zákazníků společnosti EuroTel Praha v posledních měsících probíhá především v oblasti předplacených služeb," potvrdil našemu deníku mluvčí firmy Jan Kučmáš. "Nikdy jsme přesné číslo nezveřejnili, ale zhruba dvě třetiny nových zákazníků se rozhodují pro předplacené karty," souhlasí i mluvčí RadioMobilu Tereza Kakosová. V posledních měsících akceleroval zájem o předplacené karty také u třetího mobilního operátora. Jeho nabídka prvních 30 tisíc Oskaret s cenovým

tarifem 10,50 koruny za až hodinový hovor (ovšem jen v síti Oskar) se setkala s úspěchem a karty byly během několika týdnů vyprodány.

Přes úspěch v této oblasti je zřejmé, že zákazníci předplacených karet používají mobilní telefon spíše k příjmu a negenerují pro operátora tolik provozu a tedy i obratu jako zákazníci s kontraktem a paušálem, nemluvě o nejlukrativnějších, firemních klientech. "Průměrné měsíční tržby jsou nižší než u zákazníků, kteří platí za služby až po jejich použití," souhlasil Kučmáš, al

e opět upozornil, že firma přesná čísla neuvádí. Go je podle něj určeno všem věkovým kategoriím a pro příjmově citlivější vrstvy. Zákazníci předplacených služeb jsou obecně mladší a z nižších příjmových skupin. Popularita předplacených karet podnítila EuroTel k nabídce speciálních obchodů a možnosti zakoupit Go kupóny prostřednictvím bankomatu. Tato služba bude zprovozněna v červnu v síti více než 50 bankomatů společnosti Euronet po celé České republice.

Ani Twist RadioMobilu neusíná na vavřínech. Stejně jako EuroTel postupně snižuje ceny předplacených sad a zejména se snaží zpřístupnit širokou škálu služeb, které mohou klienti předplacených služeb používat. Jde například o bankovní služby, přenos dat, přístup na internet a další. Díky blízkému duopolu je k

onkurence na tomto trhu velmi tvrdá. "Největší nárůsty na trhu jsou zejména v tomto segmentu mobilních služeb. Zde je velmi ostrá konkurence, protože především zde se získává další prostor na trhu," shrnul Kučmáš.

Zdroj: HN z 22. 5. 2000

Autor článku

 

Články ze sekce: MAKRODATA A EU