Inovace otevřela bránu do světa

23.05.2000 | ,
MAKRODATA A EU


perex-img Zdroj: Finance.cz

Po uzavření balíku dohod o převzetí mladoboleslavské automobilky Škoda koncernem Volkswagen v dubnu 1991 začala bezprostředně technická inovace výrobního programu největší domácí automobilky

Po uzavření balíku dohod o převzetí mladoboleslavské automobilky Škoda koncernem Volkswagen v dubnu 1991 začala bezprostředně technická inovace výrobního programu největší domácí automobilky. Ve spolupráci s technickou základnou největšího evropského výrobce osobních vozů - skupinou VW se podstatně zvýšila užitná hodnota do té doby jediné modelové řady škodovky - pětidvéřového hatchbacku Favorit a odvozeného kombi verze Forma

n. Výrazně se zvýšila technická úroveň a především kvalita a spolehlivost tohoto modelu, který díky rozsáhlé síti prodejců a marketingové strategie koncernu VW začal ve stále větší míře nacházet odbytiště také na náročných zahraničních trzích.

V roce 1994

vyjíždí z montážní linky mladoboleslavské automobilky výrazně modernizovaná řada Felicia a o rok později Felicia Combi, která sice navazuje na předchozí model Favorit, ale po technické stránce představuje novou kvalitu ve výrobním programu. Při koncipování této modelové řady byly využity nejen poznatky z vývojové základny koncernu VW, ale poprvé se také objevily pod kapotou škodovek motory používané dalšími značkami německé automobilky.

Souběžně s modernizací produktu Škody ve třídě malých vozů byly zahájeny vývojové práce na automobilu v segmentu nižší střední třídy. V roce 1996 se na trhu objevuje zcela nový vůz nižší střední třídy Škoda Octavia, který je v rámci koncernu postaven jako první na nové podvozkové platformě. Teprve později staví nové modely

na tomto podvozkovém modulu VW model Golf a Bora, Audi řady A3 a španělský SEAT nové Toledo. Octavia, která po dalším roce dostává svého "užitečnějšího sourozence" v podobě kombi, se stává prodejním šlágrem na západoevropském, zejména německém trhu. Pod kapotou má již až na jednu výjimku moderní výkonné koncernové motory s výkony od 50 do 110 kilowattů a shodné komponenty jako převodovky, přední nápravy a brzdovou soustavu s ostatními značkami skupiny VW.

Na sklonku minulého roku přichází společnost Škoda Auto s novou modelovou řadou Fabia, která opět jako první malý vůz vzniká na společné platformě koncernu VW. O její motorizace se starají jak klasické hliníkové motory Škoda, tak moderní pohonné jednotky z koncernové nabídky. Kombi verze Fabie se má předst

avit na podzimním autosalónu v Paříži. Třetí modelovou řadou Škody, která doplní nabídku domácí automobilky o komfortní vůz ve vyšší střední automobilové třídě, lze očekávat pravděpodobně v roce 2001.

Obchodní úspěch řady Octavia a nové fabie na zahraničních trzích výrazně zvýšil prestiž značky Škoda, která je vnímána nejen jako automobilka s více než stoletou tradicí, ale především jako výrobce technicky vyspělých automobilů s vysokou kvalitou výroby a spolehlivostí srovnatelnou s konkurencí na světových

trzích.

Zdroj: HN z 23. 2000

Autor článku

 

Články ze sekce: MAKRODATA A EU