Japonci, kteří měli vždy pověst tradicionalisticky konzervativních spotřebitelů, začali loni přicházet na chuť elektronickému obchodu - loni utratili za zboží koupené on-line 350 miliard jenů (3,26 miliardy amerických dolarů). Pro srovnání: Spotřebitelé ve Spojených státech loni utratili elektronickým nakupováním 36,36 miliardy USD.
Podle zprávy japonského ministerstva pošt a telekomunikací vydané včera už 88,6 procenta podniků v zemi vycházejícího slunce má přístup na internet, což je o 8,6 procenta více než před rokem. Počet uživatelů sítě sítí vyskočil loni na 27,06 miliónu z 10 miliónů v roce 1988. Podle odhadu ministerstva má počet uživatelů dosáhnout v roce 2005 vysokých 76,7 miliónu.
Poměr japonských uživatelů internetu k počtu obyvatel země je, jak píše agentura Reuters, zatím poměrně nízký - 21,4 procenta domácností - a Japonsko je na třináctém místě ve světě, a tak zaostává například za Tchaj-wanem. Malý Island vykazuje 45 procent uživatelů internetu k počtu obyvatel a t
echnicky vysoce pokročilé Spojené státy jsou na pátém místě s 39,4 procenta. Japonsko se snaží využít současného boomu mobilních telefonů k tomu, aby aparáty byly připojeny automaticky k internetu, a tudíž i k možnostem elektronického obchodování.Zdroj: HN z 25. 05. 2000