Vnímání internetu veřejností jako důležitého faktoru rozvoje firem, ale i celého hospodářství, vzrůstá. Roste však také jeho užívání v samotných podnicích, když v současné době "surfuje" po síti již devět firem z deseti.
Skutečnost, že i ve světě získává internet - zejména jako další prodejní kanál - na významu, potvrdil našemu listu i partner poradenské firmy Andersen Consulting Ameet Shah. "V používání internetu je však Evropa za Spojenými státy pozadu o 18 měsíců až dva roky," uvedl s tím, že internetové firmy mají výhodu například v tom, co vědí o chování a vlastnostech zákazníků. Čísla ze Spojených států jsou svědectvím o tom, že internet se rozvíjí ze zatím známých mé
dií nejrychleji. Poloviční penetrace (50 lidí na sto obyvatel) dosáhlo v USA rádio za 21 let od svého vzniku (1918), televize za 16 let (vysílání od 1945) a internet již za devět let od startu v roce 1992.Vybavenost českých podniků informačními a komunikačními technologiemi a jejich používání se přes neustálý růst významu těchto technologií výrazně liší podle jednotlivých odvětví hospodářství.
Zdroj: HN z 26. 05. 2000