EuroTel je prý odolnější vůči cenové válce...

30.05.2000 | ,
MAKRODATA A EU


perex-img Zdroj: Finance.cz

První místo na domácím trhu podle počtu klientů si udržuje mobilní operátor EuroTel

První místo na domácím trhu podle počtu klientů si udržuje mobilní operátor EuroTel. Proti konkurenci má v nabídce služeb několikaletý náskok. Náskok, který měla společnost EuroTel v české mobilní komunikaci, je už jen nepatrný. Shodují se na tom tuzemští ekonomičtí experti. EuroTel předběhl svého největšího konkurenta RadioMobil v sedmi z deseti kritérií hodnocení LN a celkově v něm získal necelých 78 bodů. Ne

jsilnější zbraní EuroTelu je skladba jeho klientely. Začínal jako první mobilní operátor a v prvních letech nasbíral mnoho klientů z řad firem a podniků. "Díky movitějším klientům vykazuje EuroTel vysoké zisky i přes pokračující masivní investice," říká Vladislav Hrách ze Stratego Investu. "Segment podnikatelské sféry je méně citlivý na cenovou válku," přidává se Michal Perka z Böhm & partner.
Trh se pomalu nasycuje
Výnosy EuroTelu ale podle odhadů odborníků budou v příštích letech slábnout s tím, jak se nasycuje trh a zvyšuje konkurence. "Nyní se vyostřuje boj o nižší příjmové skupiny, kde jsou příjmy na zákazníka menší a náklady na jeho získání větší. Drtivá většina nových zákazníků navíc užívá předplacených služeb, pro které je typická nižší rentabilita," prognózuje Dmitrij Morozov z burzovní společnosti PPF. Co do počtu klientů si EuroTel stále udržuje první místo na trhu. Koncem března jeho služeb využívalo 1,25 milionu lidí. Právě v počtu zákazníků mu ale RadioMobil nejvíce šlape na paty. "EuroTel nabízí signál s větší hloubkou, jeho služby jsou ale nepatrně dražší," upozorňuje Pavel Brejcha ze Sati. Útok RadioMobilu na pozice EuroTelu podle analytiků ještě zesílí, až bude vyřešena privatizace majitele RadioMobilu Českých radiokomunikací, a zejména poté, co Deutsche Telekom posílí své postavení v RadioMobilu. Výzvou pro EuroTel je do budoucna rychlost, s níž bude na trh zavádět nové technologie a produkty.

Nejsilnější stránky
+ lukrativní klientské portfolio
+ přední postavení na trhu
+ investorsky otevřený
+ velmi ziskový

Největší slabiny
- investiční náročnost
- slabší v boji o zákazníky nižších příjmových skupin
- dražší pro klienty, kteří dosud nemají mobilní telefon

Kdo stojí v čele EuroTelu
Edward R. Kingman (52) je g
enerálním ředitelem EuroTelu, kam přišel před dvěma roky. V oblasti telekomunikací pracuje již 29 let. Nejprve v americkém Bell Atlantic, kde byl odpovědný za reklamní a cenovou strategii. Později působil jako senior konzultant stejné společnosti v Portoriku. Poslední jeho zastávkou před Českem bylo vedení mexické dceřiné společnosti Bell Atlantic - firmy Group Iusacel. Vystudoval na Americké univerzitě v USA.

Další představitelé EuroTelu: Alexander Winkler, Jaroslav Kubišta, Michal Heřman, Steve Lankgamp
, Jiří Pinkas

Zdroj: LN z 30. 05. 2000

Autor článku

 

Články ze sekce: MAKRODATA A EU