Podle Pavla Dokulila z TNSF naprostá většina lidí již o splátkovém prodeji slyšela (95 procent). Multiservis uvedlo spontánně 42,5 procenta lidí a s nápovědou tuto firmu znalo 90 procent dotázaných. Následuje Škofin, který spontánně uvedlo 19,5 procenta lidí. Lidé znají také Triangl Leasing (18,3 procenta) a Home Credit (17 procent).
V posledních třech letech leasing nebo splátkový prodej využilo 30,8 procenta dotázaných, častěji lidé ve věku 30 až 44 let. Nejčastěji tímto způsobem nakupovali podnikatelé, ale též úředníci a dělníci. Nejvíce lidé na splátky nakupovali televizory (28,8 procenta), pračky (26 procent), auta (18,2 procenta), ledničky (17,3 procenta) a nábytek (9,8 procenta).
Dalších 19,4 procenta lidí o splátkovém nákupu uvažuje v následujícím roce. V popředí zájmu při nákupu zboží na splátky se objevuje bílá technika - pračka (21 procent) a lednička (18 procent).
Zdroj: ČTK